Nätverksmötet i måndags

Jo jag vet att det har gått fyra dagar nu sedan måndagen men jag är så nöjd med hur mötet gick. !!
Mötet hade på sin början med även Ben10 närvarnade!! Jag var glad att han visade sig för skolan, tragiskt dock att det var första gången sedan Ben10 började sin skola som pappan var där på ett nätverksmöte. Jag höll i mötet eller ja, jag hade arguemjnt och ställde motfrågor och tänkte mer på dem om hur de tänkte och vad mer de hade i åtanke när det tänkte just den tanke för att vilja ha ett sådant beslut. ( dem menas med skolans pedagoger som jag satt med i rummet) Denna gång hade jag läst på mer än vanligt vilket lönade sig för mig. Jag känner mig nöjd även om jag får slåss med näbbar och klor för att få ben10s bästa i fokus i åtanke.
Nytt för mate var att det togs upp lite som egenkligen inte ens hörde hemma på nätverksmötet och mer på familjenrätten gällande hur umgängestimmarna ska se ut för far och son. Nu när pappan satt med i rummet så passades mycket ämnen att tas upp hahaha.
Kontentan av det hela var att vi skylle se hur årskurs fyra utvecklar sig till att bli för Ben10 och efter höstlovet i år 2014 kommer det i så fall göras om det nu blir aktuellt med att han kommer ansöka plats till Autismskolan.


Jag rockar på att vara hans mamma nu och jag njuter verkligen för fullt även om han ger mig utmaningar numer om morgonen och då pratar jag om VARJE morgon. Jag måste säga att jag sträcker på mig bra mycket i ryggen när jag vet att jag och enbart jag vet vad som är hans bästa ur hans perspektiv inte vad jag tor att det bästa är för honom. Visst blir jag trött men denna vecka har gett mer mer i åter i energi än jag kunnat ana.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?