Till min Ben10 .... och alla andra

 
Min älskade son, min Ben10!
Idag ha du haft ditt längsta utbrott på mycket länge.
Det har varit jobbigt att se dig vara arg, ledsen och frustrerad utan att direkt kunna hjälpa dig.
Idag handlade utbrottet om att du inte alls gick med på att det var morgon. Orsaken är att vi nu har
mörkare om morgonen och du har mer energi och är längre uppe.
En del barn inser att de behöver sova inom ett viss klockslag men det har inte du min älskade Ben10.
Du vill mer än gärna pyssla i ditt rum med dina lekar som just nu är fokuserat på bilar och lego och alla dina miljoner kramdjur.
 
 
Allt tog tid idag. Först fick jag brottas med dig på skoj och leka supermamman från "superhjältar" för att ens få upp dig ur sängen och vilja vara medgörlig att ta på dig kläderna.
Sedan gick allt som i ett moln av utbrott där tårarna kom och du ville absolut fortsätta sova.
Kanske behöver du mer sömn än innan? eller är det för alla de förändringar som skett enbart denna första tid på din hösttermin i skolan. Inget verkar falla perfekt på sin plats.
Allt, precis ALLT är som pusselbitar med dig älskade ben10. Ibland är pusselbitana enklare att lägga, andra får man tillerka och komma på lösningar tillsammans med dig och andra står jag helt själv med utmaningen.
 
Älskade vän jag såg hur trött du är och ändå ska du kämpa om morgonen och kvällen med att du inte är trött och för att du är trött.
Det har hänt för tok för mycket omkring dig. Först får du inte ha din resursperson T som du saknar och så väl behöver vid din sida. Med T var du ditt bästa , gjorde ditt bästa. T som jag kunde få ur dig din högsta potential i dig.
 
Först så blir du utan resursperson i klassrummet, tryggheten i skolvardagen, sedan dör din morfar och ovanpå detta så ändrar vi din medicinering för att kolla om du mår lite bättre eller fungerar bättre. Allt verkar vara som en cirkus där jag ska dirigera allt och alla. Jag är bara din mamma men du ser mig som superhjälte mamman som även är bästa kocken som finns. Du äter knappt och du är mer selektiv än någonsin med din kost.
 
En hel del av världen är helt uppe i sina nya dieter  så som 5:2 dieten, Lgh dieten eller vad den nu heter.
Vår kosthållning är ingen mjölkprotein, och minimalt med gluten för att ha dig på en så nivå av hyper som möjligt.
Du förstår älskligen min att du äter minimalt och äter inget alls när du har aptit för du har ingen aptit.
Habb menar att du har lite av hull att ta av men jag vet inte om det är din utveckling eller vad.
Självklart vet jag allt men jag är på något sätt helt okontrollerad o kan inte fokusera på varje detalj fast jag vet att det är viktigt älskade ben10. Förlåt gubben. Mamma behöver din hjälp.
Jag är fantastiskt , du vet att jag är din fantastiska mamma. 
Om det fanns et botemedel så skulle jag ta ge dig och då skulle inte ens diagnoserna ADHD eller autism finnas men vi har tillsammans sett att de bästa genier i världen har autism eller ADHD.
 
En del kan kalla mig för what ever men det skiter jag i. så bee it! Jag är den som är fantastiskt enbart för dig ben10.
 
Tillsammans är vi starka fast mest fantastisk super. Vi har bara en mindre fantastisk period nu.
Finns inget perfekt sätt att vara din perfekta mamma o allt i allo för dig älskade ben10. Men vi har kommit lång väg tillsammans genom att göra vad vi kan med vad vi har. och ha roligt under tiden ibland.
Allt vi behöver är varandra (, och mamma sitt kaffe).
 
Jag är mitt hjärta, min ängel mitt liv, mitt allt. Du är min stolthet varje dag.
Min älskade Ben10 , jag älskar dig!
/ Din mamma
 
 
 
 
 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?