Söndag igen!

 
 
Ja då är det söndag igen och idag fick jag med mig sonen till prisutdelningen av medalj för att han sprungit så duktigt i en tävling.
Det regnade så jag fick lite motstånd som alltid att gå ut.
Sonen har nu åkt iväg till sin pappa  och i vanlig ordning visar pappan  INGA känslor what så fucking ever med att han är glad att sonen är med han igen.. nej nej.. Ett segt aa aa aa är allt.
 
Min  gode vän F från Island berättade för mig att han upplevt detta i hans förra relation då det hela slutade med att pojken inte vill träffa sin far alls när pappan inte ville träffa han när sonen ville/begärde och så vidare..
 Sonen växte upp och blev mognare och insåg hur det låg till och ville inte mer. Det blev för sent när pappan väl insåg hur viktigt det var  att umgås med sin son.
 
. Enligt lag får barn från de att de är 12 år vara med att bestämma mer om hur oc vart det vill bo och vara när det gäller umgänget med föräldrarna.Detta kan innebära att det slår bakut för barnet och visar starkt avstånd till den ena föräldern.  När pappan väl ville träffa sin son var det försent. :(
 
För en pojke så betyder umgänget med sin far otroligt mycket. Oftast mer än vad en pappa själv kan inse.
Bara för att man får ett barn så betyder det inte automatiskt att man är en bra förälder! Man får jobba med allt och gör sitt bästa. Man blir en förälder med de misstagen som blir lärdommar.
 
 
Tragiskt Ja!  En del  pappar ( som Ben10s) väntar på att ens barn ska vilja ta ringa upp och vilja umgås men barnet , speciellt med ett barn med ADHD och Autism så finns det inte den viljan. Detta måste komma helt från pappans sida. Jag har två år kvar innan min Ben10 är 12 år.
 
 
 
 
 
Ibland kan jag ha jobbiga dagar när jag verkligen inte gillar Diagnoserna men vet ni vad? det  gör inget att man har en dag då jag är mindre fantastiskt. Bara man finner tid för att samla den energi. Det kan betyda att man lyssnar musik, dricker kaffe, solar eller bara umgås med bästa vännen så jag ska nu.
en kopp kaffe och en massa skratt. Tillsammans med U är jag mig själ och helt avslappnad även om U´s barn är virvelvindar men vet ni vad.. Det är SKÖNT med virvelvindar. :)
 
 
 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?