Liten egotid och tårar.

Denna kväll efter jobbet försökte jag få till en ego tid för att ta en kopp te men inte då.
Ben10 hade haft sin barnvakt A och han verkade som han sov lugnt och stilla. Han kom upp
flertal gånger och jag gav i försök att inte prata med han mer än att säga att det är natt och det är sova som gäller.
Jag kunde höra att han pysslade med nåt i ett försök att få min upmärksamhet. hans tårar funkade...
Han började bli ledsen för allt och inget. En stund igen av maktlöshet att inte kunna ta bort det som, han inte kunde i stunden sätta sina ord på vad det var han kännde och upplevde.

Jag fick visserligen 30 min för mig själv att ladda ur och slappna av innan sänggående men tankarna bara fortsatte komma.

Efter tröst och gos la han sig i sängen igen men jag kunde inte somna om. Jag min nöt drack kaffe på jobbet så här sitter jag med ipad och bloggar och i etg försök att skriva av mig de sista tankarna jag har som snurrar- Jag behöver lugnet i tankarna. Min knäppa sida av mig säger, nej sov inte nu du måste ju tänka klart föt veckan ju fattar du väl.
Det som händer är att imogon kommer nya kompizen V med hens ena vårdnadshavare som av ren slump träffa på en onsdag i början av denna månad. V är Ben10 tredje nya vän denna månad med en npf - diagnos.
Unddr helgen spenderades en övernattning med kompisen D och allt var frid och fröjd. till övernattning kom även dennes ymgre syskon som till i början av vår bekantskap inte gillades. Efter helgen var denna yngre syskon godkännd av Ben10!
:-)

Jag lyckades med lite ego tid, visserligen minimal i tid men ibland krävs lite för att få stor effekt.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?