Ben 10s härliga morgon-Utbrott

Perfekt morgon   tills frukosten ... Suck
Han vaknade glad som alltid tills jag bad han att han inte skulle ha med sig sina leksaker till frukostbordet.  Ben10 vet att han inte ska ha några leksaker på bordet medan han äter sin frukost men alltid så lyckas han smyssla med sig en och annan. Nu så hände FLERTAL utbrott så det verkade som det inte hade något slut.
 
Han fick utbrott för att jag tagit bort hans Onytrix, den han brukar sova med. Han fick utbrott för att jag sa till honom att ta på sig en tröja innan han skulle ta på sig overallen. Sen blev det nästa utbrott för att jag tog på honom tröjan och sen för att jag hittade en gömd leksak som han skulle smyga med i skolan fast han vet att han inte ska ha.
 
Vi gick båda två muttriga iväg och nu blev Ben10 arg för att jag gick för fort, för att jag gick före honom ...osv..
 
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
 
 
 
Väl framme i skolan tog det inte slut. Han skulle inte in, jag skulle inte gå...
Känndes som allt var emot mig med Ben10 idag oavsett vd jag gjorde.
Väl framme när hans resurs T kom så såg han att det var en galen start Ben10 fick så att ens säga att han
skulle till samlingen skulle bara ge hans utbrott mer energi att fortsätta.
 
En mamma som jag pratat med innan såg att jag var helt trött och ledsen för att det var bråk. Jag hann vända ryggen till och torka bort tårarna som kom.
 
Allt slutade bra dock efter at jag fick snällt ta av mig min jacka och vantar och visa att jag stannar en stund tills han är lugn igen. 
 
Vi satte oss i en soffa så gav jag Ben10 massage.. det hjälpte! Han blev genast lugn och han lugnade ner sig mer och mer tills han fick se ett pussel som han ville lägga. :)
Skönt att det tog slut med utbrotten.. efter ca 10 minter hade både jag och Ben10 sagt förlåt ochhan kunde gå in i klassrummet helt som sig själv. 
 
Hopplösa dagar känns jobbiga som denna då jag avskyr ADHD.
En sorg som jag blev frågad av en av er läsare.. En sorg som jag menar handlar om att Ben10 inte är som alla andra, En önskan som alltid finns där om att bota.. Om det fanns ett botemedel skulle jag ta till det men nu får vi leva med hans ADHD och autism tills bättre metoder uppfinns. Det som hjälper är träning, tålamod, kunskap och ha roligt och kunna rida med detta isberg som ADHD enbart är toppen av att det är.
 
En kopp kaffe och musik på högsta nivå är min energypåfyllning.
 
Richard

Du är nog en av de starkaste som jag träffat när det gäller den styrka du visar för din och din sons liv.
Är stolt över dig

2013-03-05 @ 21:42:44

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?