Torsdag är Pannkaksdags.

Nyss hämtat Ben10 från fritids och han mötte mig utan sin overall. Härligt! Solen lyste men de var lite kallt. Jag fick på honom sin mössa och vantar. När jag tog fram hans solbrillor utbrast han i glädje o sa att jag hörde hans tanke från skolan. hahaha

Idag hade de varit soppa till lunch vilket betyder att han inte åt alls. Mellis åt han kanske men han kunde ändå redogöra att filen och yougurten smakade gott.
Nu blir det frukstund med sonen och när jag äter med honom så äter även han.

Inför morgondagens möte med sjuksköterksan så hoppas jag på att Ben10 får en större och klarare bild av att det är bra att äta och dricka. Hos mormor säger han att han är hungrig eller törstig men hos mig så gör han inte det. Leken är för rolig att han glömmer bort att dricka mellan varven. Igår åt han enbart fisken... Suck.

Idag får jag lura i honom grönsaker genom att gömma det i maten.. ja lurigt som attan men sonen får i sig det han behöver i det som är gott och då gör det inget att det blir ensidigt.

I Pannkakorna har jag bland annat i banan, och fint rivna morötter så det ser ut som pannkakan och plättarna har prickar. JAg serverar detta med frysta bär som han gillar och lägger även fram tomat och gurka. Det funkar! Har en hel kokbok om hur man lurar barnen på det nyttigta..

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?