Lördagen : 16 Februari

Idag lördags morgonen så förväntades att Ben10s pappa skulle hämta han men inte då.. 
I vanlig ordning så är det alltid farfar som hämtar och lämnar. Inte för att jag är petig nu men umgånget som finns mellan far och son är minimal och jag försöker få att att mer tids prioriteras. 
 
Hur ser då Ben10 på detta. 
När jag frågat honom om det så säger han strikt att nej enabart lördagar träffas dem och inget mer. Det ligger på strikt i hans huvud att han inte kan tänka sig att träffa sin pappa andra dagar förutom lördagar. 
 
Ben10 frågar inte efter sin far om veckodagarna eller inte ens undrar över varför han inte får vara med sin far mer.
Uteblivande av närvaro innefattar även frånvaro i diskussion.  Ben10 ser vem som ger prioritering i form att ge han tid. Det är tragiskt att se hur det ser ut men som jag skrivit förut i denna blogg så kan jag inte tvinga fadern att spendera mer tid. alla öör sitt val. 
 
Personligen anser jag att det är så sorligt att en förälder inte inser att sitt barn tar konsekvenserna. 
Nu är Ben10 så pass mogen vid 9 års ålder att veta vad han vill och inte och bestämma om han vill eller inte vill komma till sin fader. 
 
 
 
Idag hade han fått spela spel och kollat tv. 
 
Vädret ute har varit optimalt att spenderas ute. 
 
 
Nästa vecka äär sportlovet och det jag inplanerar för Ben10 är tågresa, upptäckfärd med fika, picknink med grillning. 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?