Lördag

Lördagar är inte direkt dagar jag gillar. Dels för att jag inte vet vad som dagen har att erbjuda sonen min men för att jag har denna dag ingen större koll på att inflika och försvara Ben10.

Nej inget har hänt med Ben10 så ni läsare kan vara lugna.
Idag kom han åter till mig och sa att han idag spelat tv-spel och gått på kalas men att han inte står ut med att gå på kalas.
Ben10 gillar inte kalas för att det inte ens är stimulerande och det är rent av tråkigt. Jag ser ingen mening med att tvinga iväg honom till ett kalas enbart för att kusinerna (som för övrigt är snart 18) ska få träffa honom. Upplever att denna stad vi lever i inte ger mig så mycket mer än att denna stad likt andra är en bedömande stad.
En flytt är något stort och bra men i dagsläget är det helt fel tajming!

Min tanke är att Ben10 idag har fått i sig laktos och gluten. Även om han inte är allergisk på något sätt så gör det en enorm stor påverkan. Tragiskt nog så är det enbart jag som ser skillnaden. Läxläsning går bättre , att vara fokuserad går bra mycket bättre och han är mer klarare i hans tal och framför allt så ger han mer ögonkontakt. Han bråkar oftast med mig efter skolan men det är normalt.

Ben10 har varit nu i sitt rum hos mormor där även jag är nu. Han har stängt in sig och när jag kommit in för att se hur det är med han har han frågat vad jag vill och han ber mig snällt gå.
Killen är arg för något eller så får han inte ihop sina tankar. Han får inte till hur det ligger till , rent på en relevans nivå.
Hans svar kommer att komma några dagar senare.

När Sonen fått i sig laktos eller gluten så möter han inte gärna min blick. Jag håller på lära mig att laga allt utan gluten.. Jag tänker att varför ska jag göra specifik mat för mig och en annan för Ben10? Resultatet kommer bli att han inte kommer äta knappt. Det som kommer vara på min prio lista är att han ska försöka lära sig att göra lite mer själv hemma men han behöver mycket stöd i vardagen.

Nu är det snart dags för läsning för mig och Ben10.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?