Att ha ADHD från Ben10

Ben10 har sagt följande om att ha ADHD 
 
Du ska köra bil utan att ha körkort men bilen rullar på motorvägen och kan inte sakta ner. 
Det gäller att komma på hur man gör för att sakta ner bilens fart på motorvägen och få den köra sakta nog så ingen blir skadad. 
 
 
Tänkvärd från Ben10 som jag delar med er. 
Så här är det . utifrån hans perspektiv är ADHD som att leva utan bromsar. 
 
Ben10 och jag har kommit på mycket som förenklar vår vardar men likväl kan de ge stora utbrott och jag kan inte annat än att känna mig som en curling förälder. Jag börjar säga nej till Ben10 på ett helt annat sätt nu då han kan göra mycket mer själv än vad han själv tror att han kan. 
 
 
Styrkan i min Ben10 är att han vet hans olika styrkor och använder sin onytrix för att få något gjort. 
Har jag lurat han? ja ja så klart jag gjort det men det fungerar super då han upptäckt att han kan men det gäller att pucha och stötta på bästa sätt att inget dåligt kommer hända om han försöker. 
 
Ben10 kan själv kontra med att om han försöker cykla kan man ju ramla  och då kan man få ont för då kan det komma blod och då kanske man behöver åka till akuten. En rädsla för att inte våga då konskevenserna är det som övertar tankarna his Ben10 har hindrat honom i den situationen. 
Nu gäller det maten.. Om det smakar illa så kan han kräkas .... 
 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?