Vid tandläkaren..

Vi kom och anmälde oss i reception  men det gnälldes en hel del från Ben10 sida om varflr jag kunde göra detta mot honom. Väl inne så konstaterades att hans tänder såg fina ut men att det behövdes ta kort på tänderna då detta aldrig blivit gjort. 
En röntgen bild blev det över de tandläkaren ville se. Mer kunde inte göas då Ben10 inte det minsta var okay  med att vi var där. Jag fick vara kvar i rummet med Ben10 för att detta skulle vara genomförtbart. Med Ben10 var en liten smurf figur ( fråga mig INTE vilken... ) som gjorde denna undersökning lite lättare för Ben10. 
Kontentan av det hela var att vi ska till tandläkaren,  tandhygien och röntgen 3 gånger till innan detta året är slut.. 
Hurraaaaaaaaaaaaa tänker jag.. ( IRONI) 
Vi ska få en remiss där Ben10 enbart behöver stå helt själv medan en röntgen kamera snurrar runt han i 30 sekunder som maximalt. Detta är det enklaste sättet att få röntgenbilderna på Ben10s tänder. 
När vi var klara så blev han gladare när  han fick en 100kr sedel för att han var modig och höll sig lugn. 
Det var otroligt jobbigt för hans del men att enabart ta med sig leksak in i undersökningsrummet gjorde det enklare. Sedan fick jag förklara vad som hände och varför när vi var klara först när jag pratat med tandläkaren. Dem var för övrigt mycket tillmötesgående med Ben10. 
 
 
Han hade självklart med sig sin ONYTRIX klocka.  Instrumenten var inte skrämmande mer intressant då han hitta annat att göra med  haha 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?