Morgon bestyr.

Igår kväll var jag extremt trött att jag somnade med sonen i min säng. Han hade saknat mig under tiden jag var i Kalmar och härjade med C-uppsatsens uppstart. Ben10 har hållit sig mycket friskt detta år så nu hade jag inte lust att invänta på att han skulle bli förkyld för att han skulle vilja sova bredvid mig.

Det krävdes ingen övertalning kan tilläggas. Jag behövde däremot övertalas av Ben10 att se hel Bamse-film. Han hade fått för sig att innan läggdags skulle det inte bli sagoläsning utan vi skulle kolla en film. Vi somna gott i min säng inte bara Ben10 och jag men även katterna tyckte det var extra gott. Gissa vem som fick minimalt med plats?!



Denna morgon gick underbart förutom att sonen somnade med sin kungakrona. Mitt i natten tog jag bort den utan att han vaknade till men på morgonen tog han på sig den. Idag är han Kung Ben10.
Jag hade 2 val. Antingen låter jag han ha på sig kronan på huvudet medan alla morgonbestyren går helt perfekt eller bråka med han om att ta bort den och få en konflikt ? Ja ni , jag valde det första. Innan vi gick ut så tog han själv bort sin kungakrona. så En hel morgon utan bråk, tjat eller annat är underbart. Detta betyder att vi får fler och fler morgon där det börjar bli en rutin att som stressfria och lugna och utan problem.
Visst försöker han med att han ska smussla ena saken efter den andra i ryggsäcken till skolan men det går nu att resonera vilket inte gick innan medicinen påbörjades.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?