I väntan på återgivingen från HABB

Idag har Ben10 varit lite mer omständig på morgonen men ack så snäll han var ändå. Allt handlade bara om att jag inte förståd hur han menade och det är då det blir en konflikt och kaos. Detta klarades snabbt upp då han ville ha ett kalas för en av hans leksaker vid namn Molly.
Ben10 hade varit lite ledsen idag när bästa grannens ena förälder kom på besök till skolan enbart i egenskap att visa sig så blev även Ben10 påverkad. Inte så att grät och inte förståd men han blev lite ledsen sa resursen till mig idag när jag hämtade Ben10.  Väl hemma hade Ben10 inte sagt något utan att han sa att han ville att hans pappa skulle kunna komma en dag med så där plötsligt.
Jag lugnade ben10 med att hans pappa inte kan göra så eftersom det blir kaos i förväg när Ben10 inte får veta i förväg.
En lättnad kanske för mig men för Ben10 så klarar han mindre bra av att träffa sin pappa helt plötsligt utan att veta i förväg. Ben10 blir orolig och vet inte hur han ska agera mer än att han vill vara till lags och istället för att göra som alla vill blir han ledsen och arg för att han inte vet vad han ska göra eller ta för beslut.
Detta har inte hänt förutom att pappan skulle hämta Ben10 under tiden  Ben10 fortfarande  gick på förskola. Förvarnas inget så blir Ben10 arg och överasskningar kan tålas då det brukar innefattar skojjigt men inte större förändringar.

Jag fick säga till Ben10 att jag har för avsikt att helt göra hans rum rent  på allt plock så han återfår sin egen ordning när han inte hittar det han vill ha direkt och blir arg för att han inte heller hittar sitt.
För sonen är det bra att han vet att en stor förändring kommer ske så som att hans leksaker inte kommer ligga exakt enligt hans lek på golvet. Självklart städar jag inte hans rum utan att han vet om det. Jag försöker göra Ben10 delaktig i allt.

På Tisdag kommer Jag och Ben10s mormor gå till HABB för att del av återgivningen som psykologen sammanställt utifrån utredningen. Jag vet inte om jag är nervös för att hon ska tycka att särskola är ett alternativ att ta in redan nu medan jag tänker på att det är alldelses för tidigt att tänka på.
En annan del utav utredningen är att Ben10 kommer att få en egen återgivning som är helt anpassad efter honom.
Ben10 har fått veta innan av mig att det är okay att han inte kan fokusera länge eller har svårt att sitta stilla när andra barn kan det.  Nu börjar få information om från skolan att hans fantasilekar är för vilda för skolmiljön och detta kommer ställa till det för han då  klasskamraterna inte kanske kommer ha samma förståelse som hans klasskamrater har nu. I dagsläget vet jag att Ben10 inte alls är lika medveten som skolan  och mig själv att hans enorma fantasi kan ställa till det för sig. varför? Det är anses inte normalt att avvika på något sätt vid en vanlig grundskola och det är detta avvikande som ger ökad risk att mobbning och uteslutning kan ske.
Jag vet inte om mitt inflytande över att Ben10 är en stark person  rent psykiskt och kanske även fysiskt. Han gillar nämligen att träna med hantlar även om jag och min partner A gör vårt bästa och visa hur han ska göra och varför.
Allt har sitt syfte som Ben10 själv måste vara medveten om.






Det är ett evigt kämpande för Ben10 om allt och att jag är ensam om saken gör inte allt bättre även om jag kan anförtro hos vissa för att lätta på tankarna.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?