Trötthet med roliga inslag

Igår har Ben10 varit enabrt på fritids och vi kom tidigt för frukosten. Men så fort vi gick in och hade hälsat så var det dags för barnen att ställa sig i kö för att gå till matsalen. Ben10 gick snabbt fram men kom tvåa och började dra i en pojkes armar som trodde att Ben10 bara ville leka i kön. Inga pedagoger hade blickarna mot Ben10 utan enbart jag. Jag gick snabbt in och fick ett snabbt slut. Ben10 är inte alltid lika duktigt på att säga det han vill och känner i stridens hetta så att säga. Men det gick med lite stöttning att fråga den andra pojken om Ben10 fick stå först denna dag i ledet vilket han fick. En glad min senare och han kunde börja frukost utan konflikter med någon på morgonen. Det mina läsare e guld även för personalen. En del vet hur de ska agera , andra inte. Och när inte alla vet eller gör på samma sätt med Ben10 så blir det heller olika bud och Ben10 vet inte hur han ska förhålla sig. Tänk er när Ben10s resursperson inte finns där på morgonfritids. TL Börjar först vid 8. Bara man talar om vem det är som är på morgonen för Ben10 så fungerar morgonfritids samt under förutsättning att han bemöts med ögonkontakten.

  Fritidsverksamhet


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?