Oh vad skönt med Fredag.

Denna morgon pratade sonen Ben10 om att han ville leka med en ny kompis. Detta resulterade i att vi började prata och planera inför hans födelsedag.
Gästlisan blev snabbt klar utan smärre konstigheter.
Sonen tog fram klassfotot och började peka på vilka vänner han önskade.
följande dialog hade jag och sonen på torsdag kvällen och denna fortsatte på denna fredag morgon.

Sonen: Mamma, var beredd och anteckna nu.
han , och han och han.  xx S Måste komma.
Jag: alla får inte plats Ben10. Max 8-10 stycken barn som du leker med
Sonen: Ok. Kryss på Alla fröknar då!

Med kryss menade sonen att de absolut inte får komma.

Jag: Det blir toppen bra med dem du sagt hjärtat.
Sonen: Du måste skriva det som måste köpas, bakas, ordnas.
Ballonger och roliga hattar och massor med lekar mamma.
Mormor och min bonuspappa kan hjälpa till.

Sonen började rabbla upp de lekar som som nämns i de böcker vi läst och berättar att så ska ske på hans dag.
Lite varje dag tar jag upp att det är okay att inte vara helt koncetrerad för att sonen har svårt för det.
Mitt i planeringen av hans födelsedag är jag inne i hans fantasi om att saker kommer till liv.
Ben10 varken bekrftar eller kommenterar anledningen till hans koncentrationssvårigheter.
Hans respons blir att han är bra på annat istället.




Idag blev Ben10 mer flamsig än vanligt. Han blev som förbytt så fort vi kom till skolan. Han lyssnade verklien inte alls på mig. Anledningen var att mormor skulle hämta idag. Så av det blev han helt uppe i varv och glad.
Skönt att ha mormor ibland. Sonen har under hela veckan sagt ordet Aldrig när jag frågar om något eller att uppmanat han till något blir svaret aldrig.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?