Huvuverken är väck, likaså stressen

Idag har det varit Kalmar för hela slanten för min del. Sömnen har inte heller varit den alldra bästa för mig eller för Ben10. Han vaknade från 23 -02:30 och kunde inte riktigt somna om själv tror jag. Tror jag kollade han 4 gånger om han hade somnat in helt men frammåt 3 hade han gjort det så det har varit otroligt segt att komma upp idag. Sonen var pigg som en solstråle på morgonen och var i full gång med att spela sitt spel på datorn när jag kom till köket.  Sonen har kanske kännt av min intre stress för allt då som sagt hela veckan har varit mer eller minre blää!

Passade på att Ringa P idag när jag var klar med skolan vilket var helt underbart att bara prata i egenskap att även P är förälder och lite i min sits på ett normalt sätt. Vi kom överens om att ringa lite oftare vilket är det jag behöver nu förutom att vara superego. Jag har varit supermorsan och varit super i allt det jag gjort under veckan och måste hela tiden ligga på topp. När jag däremot måste vara på topp i precis ALLT, det är då det blir knas och jag får svårt att ge prio till vad som ska göras och vad som ska bli nästa steg i allt.
Nu kommer det bli mer Egotid för min del nu när jag är i Kalmar. PAssar på att leta fram en bra present till sonen som ska fylla år.

Ben10 var otroligt duktig med att hjälpa till att skriva namnen på hans inbjudna gäster och det roliga var att han inte ville göra skrivläxan eller läsläxan igen. Lite komiskt men allt handlar om att locka till ett lärande. Göra lärandet till en lek gäller inte bara i skolmiljön men även i hemmiljön med.

Tackar vänligast för era fina omtanke som kommit in till mig via Facebook.
Ibland glömmer man bort det uppebara som egenligen ska sitta i ryggraden.

Huvudverken är väck nu och jag börjar slappna av mer. Så underbart skönt när huvudverken är helt väck.
Har haft huvudverk och spänningar hela veckan. Mycket spelar roll, nu är det semester för min del från skolan.
Ska slutföra två uppgifter men det är ingen panik att få in dem. Skönt med förstående mentorer med.

Nu har jag helg. Blir bjuden på revbenspjäll av bästa Gullet.
Jobbet som mamma är inte enkelt men vem har sagt är det skulle vara det?
På återseende imorgon mina läsare.

Bilden är tagen från nätet och jag äger därav inte rättigheterna till denna bild.
KLICKA HÄR om du vill komma vart jag tagit bilden.



Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?