2 tuffa dagar är över eller?


Igår blev en allmän jobbig dag som gick på autopilot.
Denna melodi ger mig styrka att stänga av den och bara kämpa vidare.
Det som var jobbigt var samtalet jag hade med en person på HABB ( Barn och ungdomshabiliteringen).
Syftet var att försöka ge mig nya ideer och en uppföljning över hur det har gått med föregåender strategier som fungerat och inte. Det som diskuteratdes denna gång blev pappafrågan, finna bättre morgonrutiner när hans bildschema inte uppfyller syftet men däremot uppfyler veckans syfte samt vad är en bra och lömplig belöning för Ben10 när han har kommit upp i utvecklingen.
Det som är extremt jobbigt för min del är att jag inte har några referensramar över vad som innefattasinom "normal" ramen då jag inte fick det. Jag tackar gudarna för Google och denna underbara att söka informationen samt att jag börjar få ihop ett litet privat social nät för at prata över det som är enligt normalt för normalbarn ( faan vad jag hatar ordet normalbarn, normal är vad samhället och deras informare format efter sätt som anses "normalt beteende och normalt vara accepterande).

Mitt i samtalet med L på Habb så kände jag att tårarna och bubblan var på äg at bryta upp men jag fick ner ned då det var helt fel person att hälla ur sig. Det jag bör hälla ur mig är en som är i samma sits och bara säga att är " Normalt" att känna det jag upplever.  IDag på tisdagsmorgonen tack vare nya rutiner så gick min tisdagmrogn perfekt. JAg såg när jag kom till skolan på morgonen att min kära vän T inte hade det då hela hennes kroppspråk uttryckte att hon haft en jobbig och bråkig morgon. Jag kan bara tänka ut att det måste vara hennes mini som varit den misstäckte till att hennes morgon inte gick så perekt som önskat. JAg gick fram till henne och krama om henne då hennes ögon uttryckte  viss sorgenhet men även glädje att se mig som förståd. ( TACK T <3 ).
När någon ger en förälder verklig fulla förståelse så behövs inga ord utan kroppsspråket säger allt. 

Det som reddes ut under detta möte  på  HABBvar att när man klocka ringer på morgonen  så är Ben10 redan uppe och vaken och redan påklädd. Att införa belöning när jag inte ser detta är helt lönlöst. Däremot fick jag som tips som faktiskt fungerade. Gick igenom att när jag går upp så stängs datorn och tv av för en frukost och morgonsysslor så som att även borsta tänderna och packa ryggsäcken för skolan. Denna morgon fanns det gott om tid för tv efter så jag var så glad. =)


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?