Möten som inte blev så hemska haha

Dagens möte blev inte så jobbigt som jag trodde att det skulle bli. Första mötet med sjuksköterskan på Habb gick helt smärtfritt förbi. Allt handlade mest om information om hur detta med att börja medicinera Ben10 skule gå till. Vi ska börja i höst är det tänkt när det är skola, nu när det är 1 vecka kvar innan sommarlov är det lönlöst. Det som ska provas dock är att helt utesluta mjöl från kosten för Ben10. I sommar behövs inte ett intyg när vi ska vara lediga men det kommer eventuellt behövas till hösten. Jag har inte funnit några direkta artiklar som byger på vetenskaper utan mest baserat på debatt som jag funnit och viss litteratur om att mjöl skulle vara som socker för barn med ADHD och Autism. Jag säger varken bu eller bä för detta men det jag vet är att detta kan ha nåt att göra med när sonen inte får något i sin frukost som innefattar mjöl och morgonen samt hans skoldag fram till lunch är oftast effektiva. Jag kan inte lägga helt i att det har med kosten att göra då Ben10 är i behov av stöd av sin resursperson T. Ben10 klarar av Skolans kunskapsmål tack vare just T. Till hösten ska vi pröva en period i form av att se om medicinering med concerta förändrar Ben10 till det bättre för skolans verksamhet.
Allt jag gör är för Ben10s bästa.

Idag kom även ämnet om Ben10s pappa upp. Jag fick förfrågan av sköterskan att kontakta pappan för att informera om vad jag bestämt. Nu kanske några av er som läser att kanske undra om inte pappan ska vara lika delaktiga i sonen eller vara med och bestämma lika mycket.
Svaret är att jag inte kan förändra att han inte vill det jag önskar att han ska vilka för sin son. Jag ser och hör hans vilja men viljan måste förvandlas till att faktiskt göra det man vill.
Jag tvingar inte pappan men jag tänker inte servera allt till honom på silverfat för att han ska hålla sig uppdaterad för att kunna vara lika delaktig som jag. Tills vidare är det dessvärre jag som har veto på detta beslutfattande. Jag invätnar inte heller hans beslut förutom att skola och habb själva kontaktar Ben10s pappa.

Möte två handlade mest om att få det som sades på återgivningen på papper och läsa allt för att godkänna om det skulle vidare till berörda parter så som skolan och Ben10s far och farföräldrar.

Ben10 kommer i dagarna att få en egen återgivning men på hans villkor i form av en egen bok som handlar om honom själv. Jag berättar lite pö om pö lite information om att det är okay att han är som han är. 
Det gällar alltid att höra sonens tanke med det han gör och gjort innan man beslutar om det ska bli bestraffning eller att helt låta det gå och förklara enkelt när hans tanke är möjlig.

Idag hade han en tanke om att vi skulle leka toystory. Så då fick tågbanan i trä lekas med.


Som ni nu observerat så finns det en ny design på denna blogg och detta är helt tack vare  en som är en hejjare på att designa bloggar. Så tusen tusen tack E!


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?