Tankar som landat

Måndag morgonoch jag har inte gjort nåt vettig alls men det har även varit underbart skönt med.
Sonen Ben10 har varit hos mormor sedan torsdagen. Hämtar Sonen imorgon för att sedan ta oss tillsammans till mormor. Sonen har varit lugn och hans ADHD är inte lika tydliga och starka som det är hemma. Jag tänker mer om att det är andra lagar och miljön som mormor har som gör att sonen är lugn och inte hörs av alls.

Jag har hunnit smälta lite av det som sades på återgivingen. Nu måste jag ändå hinna läsa på inför frågan om medicinering eller inte. Tänker ta med mig min mor som är jobbar inom vården som kan se frågan rent ur sjukssköterskan sida som vi ska träffa imorgon.
Jag är inte nervös men jag vill samtidigt inte ge fel beslut. Ibladn tvilar jag helt p min förmåga som förälder om jag verkligen gör rätt i det jag beslutar om för Ben10 men å andra sidan är jag den ENDA som är den verkliga experten och kan ta allt ur sonens perspektiv. 
Mycket blir att jag tänker rent ur pedagogens sida när jag igenkligen bör tänka mer som förälder. Man kan här kombinera men balansen för lika just nu då jag vill ha ett syfte till allt som görs och sägs.
Och framför allt vilken forskning kan ligga bakom eller vilka teoretiker kan jag se för att sedan kunna lägga fram en plan för hur jag ska göra och ta bästa möjliga beslut.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?