Snabbvisit hos skolsköterskan

Skolsyster

Idag blev det en mätning av längd, blodtryck och pulsen för att ta med till konsultationen med Sjuksköterskan på HABB ( Barn och ungdomshabiliteringen) Ja det finns även vuxenhabliteringen med.
Sonen var väl förberedd av mormor om vad som skulle ske idag tisdag när jag skulle komma en kortis enbart för att ta han till sjuksköterskan. Om jag är hemma och inte har något inbokat så som föreläsning eller annat så tar jag gärna min son själv dit han behöver. Skolresursen är bra med här på den fronten men här handalr det mest om att göra det hela på ett lugnt och tryggt sätt som Ben10 känner igen.
Väl inne så blev det mest krokodilgnäll och allt gick bra även som sköterskan kommenterade att han inte satt helt stilla när pulsen skulle mätas eller blodtrycket. Ahhh petitesser igenkligen men arbetar man med barn på en skola så kan en sköterksa heller inte förvätna sig eller begära att allt ska göras så som det begärs av alla barn. Alla barn är unika och för Ben10 kan inte allt göras på andras villkor.
Detta att allt ska göras på Ben10s villkor gör att allt man vill att Ben10 ska göra uppnås.


Det som kommer göras i sommar med Ben10 är att åka på semester enligt han är det till staden Kalmar och någon enstaka djurpark i Sverige.
Idag  fick jag äran av sonen att hämta honom på fritids annars så är han helt inställd på att det blir mormor som ska hämta. Idag blir det att rensa i sonens rum vilket jag naturligtvis redan förvanat honom om så det ska gå fint när han väl ser sitt rum. Däremot kanske ben10 blir något ledsen eller arg på katterna då dem för 2 timmar sen lekte eller ja sprang helt vilt i lägenheten och hade ner hans kruka med blomma. Krukan hade en vän til mig målat speciellt för honom så vi får se hur detta mottags.



Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?