Fredag 8 juni Sköna fredag


Skönt med inga måsten och större krav även om jag begär att Ben10 ska läsa 15 minuter omd agen för att få upp hans läsflyt. Ska pröva lite nya program som jag fått från datoteket i kommunen. Skrivning går bättre närhan själv får uttala och höra vilka bokstäver orden har och sedan kunna uttala ordet han nyss skrivt. Det är inte mer än att både jag och sonen kan känna lycka när detta görs utan konflikter.


Fredag och det brukar innebära att Ben10 vill till mormor och morfar.
Jag antar att det är lugnare och helt annat än vd det är hemma då det är alltid ljud från gården vi bor på. Alltoid något som hörs vilket i sig kan vara mysigt och lugnande men för Ben10 tror jag att det inte är det. Ibland kan det vara ett lugn men oftast gillar han när det är lugt och fridfullt omkring.
Idag hämtar jag sonen själv vilket är högst ovanligt på en fredag när det förväntas att det blir mormor.
Snart är första sommarens kalas här och sonen är bjuden till en vän. Då det är nära och bra så behöver jag inte heller vara med lika mycket som om det skulle vara på en helt främmande plats med för mycket nya ansikten.


Har Rensat flertal datorer på jobbet och känner mig helt färdig nu.
Nu ska vi ta helgen med rå och vi får se vad som står på schemmat enligt Ben10. Fredagsmyset kommer så sällan för oss då sonen inte är hemma men denna fredag är han det så jag känner mig extra glad idag.



Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?