Nattningen är kriget!

Och så var en natting till i ända och återigen blev det världskrig. Jag är otroligt trött denna afton. kroppen skriker efter sömn. Varje morgon o kväll är det samma visa när det gäller väckning och komma iväg till skolan och om kvällen vid nattningen. Mina krafter som mamma sinar och Ben10 är otroligt trött han med. Vi behöver båda time out. Det kommer vi ta i mellandagarna och åka till Bästa lekzonen någonsin för både mig och Ben10. Haleluja för Leos Lekland

Ben 10 hade byggt upp en hel värld i hans rum så jag nästan inte kunde komma fram denna afton. Jag lät han hållas då vi båda tar tid för att göra roligt imorgon. Vi tar lokalbussen vilket alltid smäller högt för Ben10 även om priset på en enkel resa är lite jobbigt men väl värt varje krona för att se Ben10 le och på sitt bästa humör.

Mycket tankar går till att värdera om jag ska låta ha kvar medicinen under jullovet eller ta bort det helt. Ett samtal kommer behövas imorgon till sjuksköterksan för att rådfråga. Det är ändå ett test som Ben10 äter Concerta på 36mg. Medicinen har gjort sonen mer arrg och den som får allt är jag och enbart jag. Ibland står jag lite maktlöst och ser på för jag kan inget annat göra än att förklara o ta allt ett steg i taget med han. Senaste han blivit arg på är att han inte har en rymdcentral. En arm walkie talkie som man kan använda för att prata och vara mer eller mindre Buzz Lightyear.
Min gode vän ena barn M visade Ben10 detta och genast skulle de krävas att den. skulle upp på önskelistan till tomten.
Nu fick jag låtsas att jag mejlade iväg hans sista önskan om den leksaken. Jag tror Ben10 ä förberett sig själv på att han inte kan få allt. I samma veva som vi städar inför julen så rensar vi även bort leksaker o annat vi inte använder eller leker med.
Jag lär även Ben10 att det finns barn som inte har det han har och det han har ska han vara tacksam för. Nu frågar han mer när vi ska göra detta varje år. :) Ett litet tips till er som vill lära era barn att vara tacksam för de dem har.
Förut lät det myket ska ha , ska ha, Måste ha när Ben10 ville något som skulle inhandlas. Nu har hanl ändrat sin ton och nu låter det mer " skulle vilja önska mig" eller " kan jag önska mig"

Det tar ett tag innan jag kommit ner i varv men med musik så landar jag fort och jag rensar ut den dåliga energin som krävts av mig.
Imorgon är en ny dag.. men varje dag känns kan jag säga mina läsare. varje dag!

Vi följer slavisk Julkalendern i år och efter varje avsnitt kollar Ben10 i alla garderober om det finns någon skelett som lever eller annat.
Ja han är bra god Ben10, min fine Ben10.

Imorgon är en ny dag.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?