Ska jag börja 2:an idag?

Under veckan har sonen frågat under hela veckan om det är just dagen då han ska börja årskurs 2. Jag och hans resurs har under veckan förberett ben10 med att hur det ser ut så han vänjer sig lite innan starten på måndag. Det blir nya klasskamrater bland annat och de har försökt i skolan att ha liknande rutiner som varit föru men med ett nytt sätt att göra saken på. För många föränderingar brukar slå fel på ben10. Sonen har under 3 veckors tid nämligen exploderat i ilska för saker och händelser som skett bra länge sedan som jag ska ge förklaringar till. Och var gång svaret inte accepterats har jag blivit "sparad! av min son i rollen som hans mamma. !5 minuter efter blir jag återanställd :). Varje dag har något hänt i Ben10 och min teori är att han ska testa hur långt han kan tänja på gränserna och samtidigt ha kärlek till sonen. Ja nu är det mycket i hans huvud vars perspektiv blir lite galet när erfarenheter blandas med fantasi. Under veckan har han inte lyckas reda ut vad som är vad. Kvar blir jag som får hjälpa till att reda ut vad som är upp och vad som är ner på allt och få rätsida på allt medan vardagen fortfarande finns. Ja rutinerna har rubbats rejält under sommaren och jag har inte ägnat tid åt att återinföra dem. Det startas dock imorgon kväll när han får se sitt bildschema igen och han känner igen att skolan startas igen. :)

I sommar har Ben10 inte haft kvalitets tid så som haft gemensam ledig tid med sin far vilket jag tycker är tråkigt. Å andra sidan så är inte det mitt jobb att se till att fadern tar sig tid för ben10 och en gemensam semester. Jag kan inte göra annat än att ge mitt bästa för Ben10 och han har fått ihop en hel del fina sommarminnen som är sammlad i en 2 liters Glassburk. :)

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?