Sonens tankar

Sonens tidsfödriv idag när jag hämtade sonen på fritids var att lägga pussel med en annan kamrat och två pedagoger. Jag fick snällt vänta tills de lagt allt spel innan sonen var redo att gå hem. Så brukar det vara när jag hämtar. Ibland brukar pedagogerna säga till linus att snart är mamma på väg för att hämta. sonen vet här att då kan jag leka med något enkel lek som  lättare går att komma ur fantasin. 

När jag kom började han genast att gråta. Nåt hemskt hade hänt! Ja hans nya innebandyklubba han fick i påskpresent som han tog med till fritids hade gått sönder. Hela dagen hade sonen varit leden i perioder berättade resurspersonen. Det pedagogerna berättar för linus är att när något går sönder så har det gått sönder. Vad sonen ville höra var att veta hur han ska göra nu?  detta var diskussionen i korthet.

Sonen: Den har gått sönder och jag blev super jätte lessen mamma!

jag: men gick den sönder? inte visste jag att du var så bra på innebandy ? bäst att köpa en starkare innebandyklubba till dig

sonen: Jaa men jag kan ta den andra gröna jag har hemma. och sen kan du köpa en ny om den andra går sönder.

jag
: Nu blev du glad hjärtat ser jag. så bra! Du har blivit mycket bättre på att spela innebandy!  Du kommer bli välrdsbäst på innebandy

sonen: inte bäst i världen mamma, Bäst i hela universum
!

Väl hemma så var det inget mer med detta  utan då var det överstökat med att innebandyklubban hade gått sönder.
Maten sedan fick bli till en liten tävling om vem som kunde äta upp sina grönsaker snabbast och bli världsbäst på atta grönsaker i familjen. Vinsten gick till sonen så klart. Allt handlar om att göra det man vill att sonen ska göra till en lek som han tycker är roligt.  Efter maten bestämde sig sonen för att ta fram min snurrplatta och snurra sig själv yr. Han fick upp en bra fart och sedan gick han därifrån helt opåverkad. Både jag och min sambo blev helt imponerad. Detta snurr ger han lika mycket rogivande stimulans som när vi andra gungar riktigt högt. Den känslan får linus och han kan gärna hålla på om och om igen tills han finner annat roligare aktivitet.
Nu mina läsare ska jag ta min an han och kvällsrutinen med han.  Ha det bra ni. :)

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?