Onsdag med visst bra humör.

Idag har jag verkligen inte tyckt om sonens adhd. I en bok som heter " ADHD- Att leva utan bromsar"  där det är viktigt att varje dag förlåta en själv och barnet för att man inte bett om att ha funktionshindret. Det har däremot stärkt mig och sonen oehört starkt att jag kan säga att sonen tar ut svängarna rejält ibland. Dennna morgon skulle han öppna min dator som igårkväll lämnades till vardagsrummet. Sonen hämtade koden och han kom in i datorn utan problem.  Vad jag urvaket ville säga till honom var att jag inte ville att han skulle spela eller arbeta vid hotell kantarell när han har skola. Sonen hade då sagt att han behöver jobba lite grann och att han faktiskt hade gjort sin säng fin.

På morgonen tar jag inte konflikter. inte för att undvika bli sena till skolan eller för att jag verkar vara lat men än en gång så är det om prioriteringar som måste göras. Målet på morgonen är att få ett flyt och att komma utanför dörrarna utan bråk. Detta mål uppnås i princip varje dag. delseger och lycka för mig.

Denna morgon hade jag en tenta i barn med funktionshinder i behov av särklid stöd så detta eltande igen ska man skriva för att visa att man kan. Nä nä att jag har en son med funktionshinder är inte samma sak så jag har inte lärt mig eller?? ibland förstår jag mig inte på lärarna när de skapar examinsupgiter som ska tentas. Denna tenta hade jag ingen ångest vilket var underbart. Sonens funktionshinder har hjälpt mig förstå mycket mer än bara som förälder utan även som pedagog. Nu skulle min inre pedagog skriva prov medan föräldern i mig redan klarat av alla prov. =)

Ska straxt iväg till sonens skola för nätverksmöte. Jag är hoppfull om de metoder och strategier jag föreslagist  att använda och ta till för sonen i skolan. Ibland är det bra att ha hans personal  att bolla ideer med som pedagog men som förälder är jag tacksam att jag får hälla av mig alla små funderingar som kommer ur min inre pedagog. Tror inte sonens andra förälder medverkar men hoppet finns.
So far är jag sonens röst i allt och ser till att det verkställs.  Skolan har inte gett mig mycket att käpa för då jag antar att som pedagog i utbildning så kanske de har vetskapen om att jag faktiskt granskar skolan och styrdokumenten och läroplanen samt allt som har med sonens utbldning att göra ända ut i sömmarna. För deras den vill jag bara ha en skola som passar sonen. Alla har inte den turen efter vad jag läst om i andra mammors bloggar som lever med samma diagnos som min son men som har bra värre. Till er vill jag säga. Kämpa på.
För er tänker jag kämpa Tilsammans kan vi göra skillnad.

Skulle vara bra roligt att föreläsa för andra pedagoger då det inte verak vara någon föreläsare som är pedagog  OCH förälder.
min C-uppsats har fått ett ämne nu och den kommer att handla om de barn som inte får den hjälp som de har rätt till.  Kommer bli en intressant c-uppsats som jag och min skrivkollega hoppas på att den kan göra nytta.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?