Och härliga Söndag.

Söndagen bestod av en glad kille som ville busa en del. Vi började med vår sedvanlig söndagspromenad.
Det regnade lite smått men det hindrade inte oss från att gå promenaden. Det gnälldes lite men då sonen ville ha vinst så gick han med på att följa med på bingopromenaden. Denna söndag blev det ingen vinnst för någon av oss trots att vi hade 5 lotter. Mor och jag körde krokodiltårar med sonen men denna gång tog sonen förlusten med ro. Det behövdes handla go fikabröd och så MÅSTE pojken ha sin tidning.
När det inte blir vinnst så kan det hända att det inhandlas en Bamse tidning då läsintresset för sonen är stort. Ibland inhandlas ingen tidning alls trots att det blivit förlust. Både mormor och jag kör olika metoder när förlust uppstår med bingopromenaden. Det blir minre krokodil gnäll från sonen  när vi varierar hur vi hanterar förlusten.

Denna Söndag hade sonens kickbike som användes för att ta sig runt hela promenaden. Promenaden tog 40 minuter drygt istället för 1½ timme. En markant skillnad men kul var det. Ord som sonen sa under hela promenaden var att han åkte ultra fort och jätte snabbt. 
Tyckte att jag inte han med att njuta av utsikten längst promenaden men men sonen hade destå roligare att ta sig runt. Vissa stunder fick både jag och mormor jogga för att hinna ifatt han. Sonen hade väldigt skoj åt att kunna åka i full fart i backarna som promenaden erbjöd. 
Medan mormor sa  ta det lugnt blev uppmaningen från mig till sonen  att köra på.
Lite konflikt för sonen i tankarna ja men jag tror inte han hörde våra uppmaningar.

När sonen är med mig passar han gärna på provflyga och utmanar gärna ödet lite grann. Med mormor är han mer försiktigt att vara våghalsig. Tror han vet om att mormors franska nerver inte tål allt. Hennes nerver tålde inte allt jag hittade på eller gjorde av ren olyckshändelse som gjordes helt även helt undermedvetet. 

 


Denna kväll blev det mycket frågor om när sonen var liten bebis och kom till världen.
Blev en liten diskussion om hur det gick till men han tog det med ro sonen. Nu har han förstått att nu när mamma inte har kärlek till pappa så har vi båda kärlek till sonen och en till som har kärlek.
Ja, ibland filurar sonen på livsfrågor ibladn kan jag svara direkt ibland får jag visa han för att han ska förstå men det viktigaste är att altid ta det på hans nivå. När han frågar får jag ge svar.
När intresset finns om frågor blir svaret möjligt att förstå för sonen.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?