God Fredagsmys på er

Fredagen påbörjades utan bekymmer. Sonen ville redan på morgonen att mormor skulle hämta nu men när det förklarades att skola först och sedan kommer mormor blev han lite gladare. Idag skulle det vara äpplebitar och var så bestämmt när han minuten innan beställde morotstavar. Ja så det var bara att börja skära ett äpple i klyftor i snabb takt. En glad son mottog äppleburken
Bild tagen från nätet.




Sedan en kommentar - Mamma, är äpplebitarna lika goda som mormors nu?
Ja vet inte om det blir det men jag gjorde exakt som mormor brukar göra.
Dessa rutiner som är så inpränta i sonen att det är vissa studer inte alls är kul att behöva gå igenom dem alla på morgonen. Men detta tillhör morgon vanorna. Vara vanan trogen är lite av vårt talesätt

Sonen blev som sedvanlig hämtad av mormor vilket tillhör vanan om fredagar. Jag själv fick lite jobb vilket är bra skönt att jobba när jag inte pluggar. Sonen kom hem en snabbis med mormor när fel bok hämtades och han fick ett mindre raseriutbrott i hallen hemma hos mormor. Detta avklarades mycket fort när mormor  förklarade att när mormor skjutsar hem mamma ( mig) så får han följa med hem och ta fram den bok han menade  då varken mormor eller mamma ( jag) viste vilken bok han menade.  Sagt och gjort. Sonen hämtade den och det var en bok som han hade fått av min sambo. Sonen uttalade bokens titel helt i det språket som inte är varken spanska, engelska eller svenska. Inte undra på att jag och mormor inte uppfattade vilken bok han menade. En spansk bok om en traktor :D

Nu är det fredag och det är avlastning för min del och det betyder energipåfyllning.
Som förälder är det viktigt att finna energi och fylla på den kontinuelligt, på så vis orkar vi med det som behövs.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?