EN körig dag

Halva gårdagen gick åt att sambon och sonen min rök ihop. En konflik som uppkom av ren missuppfattning. Och eftersom båda är lika envisa så ville inte någon av dem ge sig. Sonen skrev för att han inte fick äta pannkakorna med fingrarna och sambon hojta att ta ifrån maten. SÅ med surighet så slutade med att sonen och jag satt i köket själva och sonen hade lugnat ner sig rejält med min hjälp.

Sambon var rejäl trött och hungrig så det visade sig i köksbordet. För sonens del så tänkte han inte vad som gjordes när han åt sin mat utan att han helt och hållet njöt av maten och förståd inte varför sambon min börja skriva helt åt att inte äta med händerna. Ja ibland när sonen äter mat så är han helt inne i sin värld. Dessa dagar när det blir brål och konfikter av ren missupfatnning och ren envishet är dagar jag gärna vill hoppa över. Att jag sedan skulle till jobbet precis efter gjorde inte precis saken bättre i magen på mig. Men Båda skulle precis börja spela playstation. När jag väl kom hem från jobbet så låg en son i stora sängen och helt urvaken säga

- Mamma du är hemma! kom pussa mig. Jag ligger i er säng och sover gott.
minuterna efter somnade sonen om igen. Så sött
:)


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?