VT Artikel

Här nedan är en atrikel som får mig att tapa fötroendet helt för företag och des nstälningar.
Artikeln handlar om att ELFA i min stad varslar 37 vistidsanställda för att USA ska ha en realisation inför julen viket för producenterna betyder att de får låta folk gå.
en god vän till mig är en av dem som får gå. En otrygghet som finns årligen vid samma tidpunkt vid företaget.Helt otroligt dumt att de ens har dessa former för de vistidsanställda. är det inte bättre att de anställda får gå ner till halvtid för att försökra de vistidsanställda med en fast anstllning istället för att vara otrygga om hur det skagår för dem vare år och när det häner?
Elfa är för mig ett heltvirrat företag som visserligen pruducerar bra prudukter men de kan inte vara direkt måna om deras anställda osm kanske ständigt känner otrygghet. Helt idiotisk planerat att de söker personal för att sedan kicka i nästa!
Bättrplanering borde företaget kunna göra men tydligen inte när kanske annat klämmer skon.

http://vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5099702

Spana in artikeln!


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?