Lördag: Nostalgi fika

Vakande vid 9 imorse och med rask takt åts det frukost och sedan vidare iväg till Tim för att lämna min ängel. Tim var inte hos sina föräldrar så det var enbart farfar som var hemma.
Cyklade vidare till mamma för att ta en huvudverkstabblet för alla mina tabbletter hade jag redan ätit upp och förbrukat under den senaste månaden efter min smäll jag fick på näsan.

Glömde totalt bort att jag hade en e-möte vid 11 så jag ringde och bad om ursäkt och min urskts togs emot och allt är okay. skönt att ens vänner förstår en när maninte alltid mår på topp.

Min examination sändes in föresten sent igrår kväll med enbart 20 minuters marginal. Jag hann att kolitera med två citat ur två olika böcker som man var obligatorsik att ta med.
Nu är det bara att hoppas på det bästa att jag får ett Godkänt på kursen. FÅr jag ett Väl godkännt får jag väl ta och tacka och ta emot eller så tjafsar jag med läraren att vg var inget jag skulle ha enligt egen utsago. =)

Var hos mamma hela dagen och vi åkte på en biltur och hamnade på ett otroligt litet sött cafe som heter tofvehults café , 7 km utanför Gunnebo i småland.
Nostagisk blev jag sedan när jag fick syn på att de hade polkagrisar till försäljning i form av små hjärtan!!
Älskar polkagrisar <3
Min farmor gav mig alltid en liten påse med polkagris i present när jag fyllde år medans de andra av barnbarnen fick en 50 lapp. Jag blev lycklig för lång tid framöver vilket farmor tycte om att se.
Hon dog på annandagen 2001 och jag saknar henne så här års.
Jag håller mig borta den dagen från kyrkogården annars är det tradition i min chilenska kultur att besöka de som passerat till andra sidan.Jag å andra sidan pallar inte att besöka farmor dagen dagen som hon avled.
Hon blev 93.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?