Söndag

idag blev det en bingopromenad runt stans campingsområde. Vädret var gott, inte för blåsigt, eller för kallt eller för varm utan så där lagom gott och bra. Det var mormor, sonen och jag som tog oss promenaden. Vi började att leka lite med spanska ord och blanda in det med svenska så linus kunde känna igen vissa ord och få erfarenhet om hur han kan använda orden. Detta strategi brukar användas dagigen medn med enbart ett eller två ord. Denna gång blev det många fler. Han kopplade rätt fort för det spanska orden för "Stanna", "gå", "spring", "kom" och "vantar". Som sedvanlig så ingick i denna promenad även vissa rutiner. En  av dem är att stanna vid en gungställning och gunga en stund.





Den andra rutinen brukar att stanna vid kedjestaketet innan sista bingofrågan med ena foten låta varje kedjehäng gunga. Detta är för linus helt okay då det ingår i hans rutiner att göra. Gör han inte detta blir han arg. Detta ger honom nämligen en viss trygghet i att vissa saker sker på ett visst sätt. Jag kan se det som en gräns till mani att göra på detta sätt men för linus är det en del av hans vardagliga liv att göra. för honom ger det en viss lugn. Sedan när vi var klara med bingopromenaden när vi insåg att ingen av oss hade vunnit kom nästa del av hans inre rutin som idag inte stämmde. Han brukar har turen att vinna ofta och när detta inte sker med den jämna internvall så blir han gensast arg. Närmas linus idag blev mormor som han försökte bita i armen. Han gjorde sura miner och visade tydligt att han inte var med på noterna att han inte vann något. Han bestämmer sig nämligen redan när vi köper ut våra bingobrickor se vilket pris han vill ha. Han hade inställningen helt inriktat på att vinna denna kinderägg som var helt i BIlar2. Han varken han ,mormor eller jag vann blev han lite arg. Det enklaste här våre att åka till ica maxi och inhandla kinderägg med bilar2 motiv. Men här valde vi att han får acceptera att förorar man så förlorar man. Inget vi kan påverka. Detta tog lite tid för linus att inse men när jag berättat att jag skulle köpa tre lotter nästa söndag för att kanske vinna så blev han genast gladare. eller ja, minre arg iallafall. Vi åkte till Icamaxi för att fika och hans sura min försvann väldigt fort. Jag blev skjutsad hem av dem och sonen min var så förnöjd med att ha fikat. Han sa att han saknade mig och att vi skulle ses imorgon. Utan honom skulle mitt liv vara grå och tråkigt. Men nu är den inte det när han finns till.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?