Lördag

IDag när sonen inte är hemma så kommer jag plocka ut kläder som han inte använder alls eller blvit för stor. Något annat kan jag inte göra utan hans vetskap. Det som är utmaning är att han har nu ett tält som står och bara tar plats i vardagsrummet. tar jag bort det kommer det bli ett bråk garanterat. Det gäller hela tiden att säga en tydlig anledning till varför inte hans iglootält från ikea inte får stå kvar. För vår del så fyller den inget syfte. För Linus fyller det hans huvudsyfte i hans fantasi. En fantasivän som nu har sitt rum i detta iglootält. JAg kan bara placera detta iglootält i sonens rum medan han inte är hemma för att sedan placera ut det på sitt plats innan han kommer hem. Det andra är att oftast räcker det att han vet var hans grejer kommer att hamna. Nu får mycket mer plats i vårt förråd tack vare att vi renat tillsammans där. JAg har nu bara bokhyllorna kvar. En kommentar jag fått av en vän var varför jag lät linus bestämma så mycket i hemmet. Linus bor med mig och han har lika mycket rätt att bo och göra som han vill enligt hans fantasi. det alla inte ser är alla dagliga bråk om precis allt. För att mininmera allt bråk så har vi stått på oss få regler som vi inte viker oss för. detta acepterar linus för att han har förståelse för att det inte är bara är han som får kolla på tv utan att det är 2 personer till i hemmet som vill kolla tv. Att låta honom vara med i allt kräver energi från mig men det är det värld mina vänner. Mitt barn är inte som alla andra. Han har ett funktionshinder som han inte bett om eller jag. jag har åndast i vad jag gjort för fel. Men allt har sitt syfte. Jag har lyckats helt okay om jag får säga det själv. Jag har en god och nära relation med min son som bara växer enligt vigotsijs utvecklingszon. Han växer med skillnaden att vissa symptom han har är direkt koppplade till hans adhd eller autism.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?