Torsdag: Exkursion i Kalmar

Exkursionen

Gick isäng igår natt klockan 1 då jag hade en exkurion att närvara denna dag. Vädret var underbart bra. Ingen blåst där man riskerade att blåsa bort eller några andra indikationer på att det skulle gå dåligt.
Jag hade ingen termobyxa så jag fick lösa det på annat sätt. Fick ta underställ, Jeans och ovanpå detta mina regnoch vindtäta byxor. Detta hjälpte att hålla mig varm under hela dagen och torr då jag i vanlig ordning spillde kaffé ha ha ha =D  Självklart fick jag höra detta av min grupp  komentaren blev " Det förvånar mig inte V"

Vi blev tilldelade var sin väska men hjälpmedel som skulle hjälpa oss samla in olika vinterståndare och koppar och annat vi kunde finna i naturområdet på STENSÖ.
Vi promenerade och pulsade ut i den djupa snön om vartannat coh hade smil banden uppe hela dagen.
Vi kom fram till stenmonumentet som enligt sägnen säger att självaste Gustav Vasa skulle ha landstigit från Danmark för många herrans års sedan. Vi la upp våra fynd från skogen och la ut dem som ett salgs mini museum. Vi högg sedan in i vår lunch. Majoriteten av oss från Viken  hade pastasallad med sig. Vi frös och hadee oss ett tag medan vi presenterade för alla vad vi funnit. Vi hade en lära om vinterns liv som finns och som vi sedan ska kunna lära ut sedan.  ohhh jag som knappt et de vanligaste som vihar i skogen haha jag kör mest med gissningsleken när jag är ute och förlitar mig helt på den vän jag har med mig ut. 
Dagen slutade strxt efter 14 vilken var skönt. Vi var åter hemma i stan vid 16.


Imorgon blir det ytterligen en mega tidig start då jag ska till Ullared med mamma och spendera hennes pengar haha =)
har en föreläsning imorgon men den får jag snällt hoppa över då denna resan är en present från mamma som alla hjärtans present och namsdagspresent.
Bäst att plocka undan lite nu så jag bara har att gå upp och ge Sylwester mat imorgon och sedan bege mig ut till simhallen där bussen startar. Frukost får bli ombord på bussen.
 läggger upp lite bilder från ullared på lördag.
ha det bra ni alla där ute

=)


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?