Studier och balansen mellan allt

Folekt hemma ( mot och bror) blerv helt sentimentala med känslor frpn det forna hemlandet chile. JAg å andra sidan satt med dem utan att  ha de i åtanke. JAg ade mer andra saker på huvudet sås om min frågeställning om jag hade en kladd och hur mucket jag hade kladdat.
Mamma spelade för fulla muggar  den trationella chilesna folkmusiken vilket ekade i huset. Jag sov och givetvis vakande jag av eländet. Underbert att dem lyssnar på den Chilenska musiken men måste de verklingennästing intill tvinga mig att lyssa med dem?  I många herras år så har jag alltid gjort som jag blivit tillsagd av mamma och för mig har det givit mig en personlighetsklyvning i var jag ska tillhöra, hur jag kan göra alla glada och så vidare . En dilema när jag har två personligheter .
Den ena är valentina som är ansvarig för mycket  och som inte ger semester utan måste alltid arbeta  nonstop och ges därmed inga spelrum för spontanitet. Tina däremor är en gladlynt tjej med ett humör som alltid är lättsam, får sina vänner att le fler gånger på en dag än normalt, Tina vet hur man ka roa sig och ha trevligt och  unna sig studer som är själv. Den mer avslappnade delen av mig.  Tina har varit bakom lås och boom i 1 år och i torsdag kom hon ut igen under lunchdaten med Anna. HOn definerade vmem jag är  och reslutatet är att jag måste ha en balans med att vara den asvarsfulla som är chef för världen och den mer bekväma tina som vet att slappna av och roa sig mellan vaven under allt press.
Valentina har haft mycket på hennes axlar och tine påminde henne om att återfå balansen .

Sutdierna går bra tack vara att valentina har varit framme mycket sista tiden men tinea måste med vara ute . Det gäller att finna en blalans.
Tina är kvar i tånåren och trivs bra med det och kan skratta åt allt och inget eller en mening so mär helt meningslös för andra. Denna tina måste kompenseras in i valentinas agenda över arbeta och studier.

Allt visar sina tydliga tecken på att jag kommer lyckas med studierna då jag schemmalägge mina studer med det mja gmåste göra hemma på fritid och så vidare.
Mitt barn kväöver min fulla uppmärksamhet liksom studierna gör.
att finna balansen däremellan är vad tina kan göra med valentina.

Idag måse jag föressten planera data arbetet som börjar på torsdag inästa vecka. Har fårr en cirle som jag ska ha i tio gånger. Hinner inte förbereda i näösta veckan nrä jag har studerdna sp om jag redan har en plkan utformad så kan jag bara förlja den och jag kan lägga fokus där det behövs. behöver jag nu ändra på min kursplan för datacirklen så har jag ju tid med det om helgerna när jag nu itne har littratur at läsa in eller uppgifter att lösa.

Nu ska är det bäst att jag skriver in min frågeställngi på datorn då mitt block är ett kladd.
underbart att ha den klar nu så nu kanjag bara ägna mig åt att läsa "Från tanke till text" som jag dessutom ska göra en läslogg till.

Jag avsluta städaninge nav slottet imorse och klockan passerade fort förbi så jag tog mig en mellanmål och packade ner det i väskan  så jag tog min lunch på högslolecentrum ( Futurum)
Min lunch blev således 4 morötter, vindruvor , äpple samt chokokafe från kaffeautomaten för 6 kr


Ha en fortsatt revlig lördag på er.

/ 8)

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?