städning av slottet... ack ett evigt slit

Klockan är 23:12  och här städas det för fullt up i slottet och kollar mellan varven på filmen "Dirty Dancing" Med den ny avlidne Patrick sweyzy. han är helt gudomling snygg i all sin glans. =D
Har städat hallen och toan och håller på med min barns rum och nu finner jag den ensa saken efter den andra som varit borta under senaste veckan.  Jag försöker ge honom  upmaningar om att det är viktigt att han själv ska hålla koll på sina saker i sitt rum och attjag bara finns som stöd men det är lättare sagt än gjort när älsklingen tittar på en med ledsna ögon och en blick som bedgar till en och munnen bildar ord som utformar orden. "älskar dig mamma " , "Du kan , inte jag", "Tillsammans mamma!"  

Bäst att fortsätta med städningen av slottet. har stora rummet kvar samt stora köket kvar samt svabbning av min barn rum. Det som tar tid är allt undaplock av leksaker. Vissa har inte blivi tlekt på bra länge och andra är slitna eller bara tas fram för syns skull.

Idag ringde min mor åt mig till CSN för studestödet  då jag hade fullt upp med vara social med mitt barn.
I telefon medelades att jag behövde komplitera mitt brev jag skrivit med mer detaljer vilket nu kunde tas i telefon. Nu ligger min handling på hanläggarens bord så det kommer att ta del av hanglingen på måndag morgon när de kommer till dennes skrivbord och förhoppningsvis hr jag lite pengar till
"No one puts baby in the corner" ( nu kom den välkända repliken!!!)
ursäkta att jag tappade tråden här men oj oj vad snyggt de dansar. Ahhh våre helt underbart att dansa Dansen de dansar i slutet av filmen som en slags bröllopsdans flr vals tänker jag minsann itne ta en sväng om med.

Var var jag nu då med min inlägg, hmm just det ja, mamma gav min story tilll handlegaren i telefon och på måndag eller i nsta veckan kommer beslutet om studemedlet och jag kan betala mina räkningar för nu har jag bara til hyran varje månad samt till amorteringen av lånet som jag ska dras med i 12 år.

Back till städningen nu , imrogon är det en sprngrunda sedan frukost sedan till högskolan för att skriva klart urdraget av frågeställningen samt läsa ut boken "Från tanke till text"  smat göra en läslogg  på den.
Natt på er nu för nu är min klocka 23:35
/


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?