Brev från en svunnen tid

Jag har länge vetat om att jag har två handskriva brev av min far som är till mig. problemet har varit att jag inte haft något privat stund att läsa och själv tolka breven utan det har min kära mor gjort. Detta ag givit mig en antiresistens mot henne att jag inte känner några känslor alls till vad hon läser och tolkar till mig. Jag tar alltså inte till mig de som breven förmedlar. Det har liksom ite kännts personligt alls utan det har känns som hon inkränkrat på min och mi pappas privata samtal. Oehört irriterande att jag blir arg bra jag tänker på det.

I skolan idag efter dagens avslutade föreläsnig, passade jag på att skriva ut de matrial jag kunde inför tentan som är nästa vecka. Jag skrev även ut de två brev som mamm ahade låtit scana in i datorn och sänt mig via mejlen. Nu kunde jag ta in pappas ord och budskap  och jag knde nu själv ha en egen uppfattnig av brevet då det var min egen erfarenhet och uppfattning som jag kunde ta till mig pappas ord. Ord som var kraftfulla och eftertänksamma.
Förut hade jag fått från mammas efarenhet och utifrån hennes bedömning och egen tolkning av pappas ord. Jag finner ingen mening med att jag ska ha hennes personliga tolkning för jag det är inte min uppfattnig utan helt är hennes.  Tårarna föll och jag kunde höra hur pappa skulle ha sagt orden. Synd att ag inte hade en spcifik person vid min sida som  stöttade mig. jag vet inte annars förutom han som är det bättre städet för mig.
Jag vet bara att min egen familj inte är det.  Det är något jag sälv måste utforska.

Hur skulle det kännas för er om era minnen från er far var minnen som du blivit given av en annan?
Alla minnen du har av din far är berättade av andra.

Min verklighet är denna och jag har iblnd svårt att sålla ut vilka minnen som är mina egna av min pappa och vilka som är andras minnen som de berättat för mig.

Under skoltiden

Min framlidne far under sin aktiva sport aktiva delev av sin skoltid.






Pappa reser från Chile till Swe , enda besöket till oss o swe 1988  Pappa <3

Sista Officiella bilen av min far , 6 månader försviner han och blir senare han bragd om livet.
1988


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?