Måndag: Fotboll



Grabben min hade sin första fotbollsträning  i söndags och han pratar fortfarnde om den idag.
Nu är vi precis på väg ut för att äta mellanmål ute med bollen.

Har fortfarande inte komit i sans med att ha diagnosen Autism och ADHD på min grabb. Autismen köper jag men inte ADHD. Har funderat en hel del och får bara fram att jag gör ett bra jobb som hans mamma. Att vara mamma är inget simplet jobb. Det är bland det tuffaste. Varför?


Jo chefen är inte myndig men oehört krävande. Du har jouren 24 timmar om dygnet i 18 år. Du är hans allt i allo. Du  har mer roller än någon annan på ett annat arbete, Du ska kunna laga mat som duger, ha ideér om underhållning, trösta han när han är ledsen, alltid vara redo med ditt kunnade. Och mer där till.

För mig betyder det att jag får ta och utbilda mig själv. Chefen som barnet är ,gör sig som tuffa förhandlare och det gäller att vara lyhörd, flexibel och alltid se till att ha tolerans.
Någon lön får man inte ut i detta arbete som betalar ens hyra.
Men man får mycket mer åter tusenfalt i glädje.
Allt är inte en dans på rosor men det är bra tufft när man är  ensam ,Det blir lite mer arbete.
All heder åt dem som är ensama med sina barn.









Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?