Fredag: En sjukling

Min Lille son e sjuk och hans aptit finns inte. Har försökt muta med pasta hela veckan men inte ens det hjälper. Vädret hjälper knappast när det är varmt redan och han har en feber som matchar!   Min älskling hostar och har sig och har redan hunnit sova i 5 olika omgångar. Medan jag hade tvättstugan så sov han när vi var hemma och när det var dags att gå till tvättstugan vaknade han till men för att sedan så fort vi entrat hemmet somna igen.

 

Har inte kunnat göra mycket nyttigheter utan bara kunnat städa lite pö om pö mellan varven som han varit helt däckat för febern.

Till min stora glädje och min mors med för den delen flytande panodil för att ta ner så mycket av febern för att se han helt däckat är inte alls roligt. Det känns i  hjärtat när ens barn inte är sig själva under sjukdomstiden.

Han får stanna hemma med mig imorgon istället för att gå iväg med Sin far. Får bli isglass hela dagen imorgon och vad jag nu kan få ner i min son som hans aptit tillåter.