RAMADAN

Dag 6  och jag är inne i min fulla första dag av fastandet.

ska börja med att svara på en kommentar jag fått av maria johansson som skrev:
" Det var ju inte så bra att det inte går bra med fastandet"

SVAR; Att man har mens anses inte vara något rent för fastan. Man ska vara ren i kropen och genom mensen så är man inte ren. En dush efter mensens slut och jag är med i fastandet.

Idag försöker jag göra allt som jag har skjutit upp så länge att nu är det inte längre hållbart.
Fick mig en utskällning igår av min vän K som sa att jag minsann måste lyssna på honom.
Varför? jo  jag hr en dendes att inte göra det bästa för mig själv för jag själv anser att jag inte är värdig bättre.
Allt ont och dålig är vad jag förtjänat men nu är jag är inne i fastan så ska alla tankar bort.
Med fastandet  renar maninte bara kropen och själen utan manrensar sitt sinne med vilket är bra.
Man får en chans att bryta sitt mänster somkanske inte alla gånger varit bra.
En sak som jag bröt i fjol med denna fatan var att inte tala ont om människor oavsett hur mycket ont de än talade om mig.
Jag har idag enbättre tålamod mot sådana mäniskor. Jag ser dem som människor som har ett gift som de är beroende av.
När jag inte gjorde det jag ville göra , bröt jag därmed  mitt mönster.
Det behävdes kan jag säga er efter separatioene från TIm. Guarna vet hur mycket jag fått ta emot men att inte göra något tilllbaka är starkt!

Idag ska jag ta mig till socialen för att få lite medel att betala räkningar. Nåt jag inte vill är att hamna på listan och få en prick. Bläää usch

Nu försöker jag bara registrera mig för terminen i högskolans webbsida men inget verkar funka. Har ett konto men vet inte om jag behöver registera mig för ett nytt.  Har ringt men får inget svar.

En sorgens dag lev igår å jag fällde tårar för mer än en sak.
Mammas katt Newton  fick somna in för gott igår. Mammas make pallade inte att närvära när sprutan gavs.
Han blev 16 år gammal . han var sist av sina syskon att somna in.  Newton var av rasen Siames.  Newton vr en Brunmaskad siames.


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?