Fredag; Tack och slut för idag

Nu är andra gruppenivägsläpta och alla har dem läst för mig om en nyhet genom www.8sidor.se
De två somärmer avancerade fick först läsa artikeln och sedan återberätta den för mig.
Det blev riktigt roligt då bägge två vill använda sig av engelskan för att återberätta.

Lite sorgligt att inte träffa dem så här mer om jag nuinte söter på dem på stan vill säga .
Alla har de varit en njutning att lära ut mitt matrial jag haft till dem alla. De har varit tålmodiga med mig som jag varit med dem.
För mig har det varit att förklara ich förklra till s demförstår vad jag menar. det betyder at jag får förklara på så enkle sätt som möjligt. I slutet har jag använt mig utan googgles språkverktyg som för övrigt inte översäter allt korrekt men endå. alltid något.
Utvärdering : deltagarna har fått se och utforska ochlär sig sidor hur dem kan träna sin svenska mera och hur de hittar.
jag har älärt mig genom dem att använda matrial som passar alla ,f rån alfabetiker till den mer avancerade som har universitet studierna nyss bakom sig.
Hitta som väcker intresse som de kan fortsäta med är en utmanng jaglänge fruktat för men nu kan jag ta an vilken utnamningsom helst.
Jag harlärt mig att tänka mer pedagigiskt i mitt arbete som ledare. JAg har dessutiom förenat nytta med nöje. inte bara för mig själv utan för deltagrna.
jag har funnit att lexin har ett bildteam som har spanska , albanska och svenska samt engelska så jag kanfortsätta träna mia egna språk vidare.
Jag känner mig rätt nöjd och stolt .
Tror nog nu att jagksa klara av högskolestudierna nu efter detta eller vad säger ni? Återkommer senare med min his och diss lista.
Nuska jag till morfar öfr att kolla efter min son.
Kram och ha det

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?