Maj

Har inte kunnat uppdatera er alls på nåt när jag haft fullt upp med jobb och Ben10 och ordna med gruppen som grundades.

Mycket har hänt med Ben10. Han har börjat fråga om anatomin mycket mer gällandet varje organs syfte och varför det är si och så och varför inte åt andra hållet. Mycket djup dykande journalism från hans sida. Hans nyfikenhet startades genom att han har en egen padda men hans nyfikenhet gör att i just den autistiska världen inte kan se var det är rätt plats att göra sina forskningar på. I detta fallet varför tjejer inte har samma organ för att kissa och varför det ska vara olika och svåraste frågan, vem har bestämt o varför och så vidare. Ur Ben10 perspektiv fanns inget rätt eller fel utan det enda som lockade var att få svar på frågan varför ser det annorludna ut när tjejer kissar än när killar kissar. Helt relevant fråga i hans värld men den kom mitt i undervisningen i skolan. Läraren kom fram till mig efter skolans slut och sa att Ben10 hade kollat på mycket lättklätt tjejer på paddan i skolan. Han visste av reaktionen som han fick av en personal att det inte var bra. Det målades upp för mig att det handlade om att samlevnad är ett intresse att veta nu.
FEL! säger jag! Här handlade om vad han sökte på, fråga hur han tänkte nrä han sökte och vad som lockade hans nyfikenhet.
Väl hemma kom det fram att det enbart hade handlat om att han ville veta varför urinröret låg i könsorganet utanpå kroppen mestadels medan man inte kunde se sen hos tjejerna.

Lite efterforskningar på nätet och ett neutralt prat om vad som händer stillade hans nyfikenhet.

Beslut kom för övrigt gällande avlastning för mig från komunens sida. Ni med åsikter om soc... Up yours!
Social har MÅNGA olika områden och det handlar inte om att de kan ta ifrån mig rätten till mitt barn utan det handlar om i mitt fall avlastning i hemmet så jag kan få min friskvård. Friskvård som innefattar att jag springer en runda, träffar en vän , går och simmar i simmhallen, bastar ja det som får mig må riktigt bra.
Avlastingen kommer ske en gång i veckan och mötet e redan bestämt för när dessa två avlastare J och D kommer för att lära känna Ben10 och mig. Beslutet och samtalet från Teamet kom inom en vecka. Ben10 Fick vetskap om att detta avlasting ska ske. Han har inte gett mer komentar mer än det vanliga
- men mamma måååååååste jag ?? och
- Måååste dem komma vakta mig?

jo ni förstår läsare ( elller stackers ;) ni vet vilka ni är hehe) så har Ben10 lyckats rymma / smita ifrån sin fritidsenhet inte en gång men sammanlagt 4-5 gånger inom loppet av en månad! De har rutiner på enheten om hur de ska hantera men är det vikarier enbart som dessutom är manliga så testar han lyckan villket oftast går utmärkt.

Från Ben10 perspektiv ser han det mest på att det är tråkigt att få vänta länge. Att inte vara kvar på mellanmål. Det kan också handla om att det är fel personer som jobbar för dagen eller att han inte blir förstodd. Litet må hända men i hans värld e det en stor grej att inte få en dialog när orden dessutom inte vill komma ut som han själv vill att de ska komma ut. ! Frustrerande för Ben10!

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?