Måns Möllers -en jävla pajas, sånt skojar man inte om

Rubriken är namnet på Måns Möllers föreställning om Jans livet med hans son som jar en autism diagnos.
känslorna för mig bara överrumplade mig när jag fram tills idag aldrig sett tillbaka på vad jag gjort, hur jag gjort men enbart haft mitt fokus på varför jag fortsätter.
Jag skrattade men jade tårarna i halsen hela tiden. När de ,er känslosamma bitarna kom så kom även tårarna. Mycket igenkänning ,en fan vad jobbigt , riktigt jävla jobbig att höra i ord. ja vi är pajas allihop på men vi e fan supermänniskor till föräldrar som har dessa unika barn. och varför e det så jävla svårt att lägga pengar på dessa barn ? jo för att politikerna som styr o ställer inte själva har barn med diagnoser, har dem haft det hade ekonomin sett mer gynsam för skolorna.

När man blir förälder till ett barn vet man inte vad att göra mer än att hitta sin väg til, att bli en förälder efter vad man tror e bäst för sig och barnet. jag fick extra utrustningen som inte var önskvärt men hittade ändå min väg til, att bli den bästa morsan för min ben10. Kalasinbjudningarna ramlade in i förskolan och lågstadiet. nu kommer de dock allt för sällan men de e bra glesare. vill poängtera att vara autistiskt inte innebär att vara mindre som människa bara mer olik än alla andra.
idag växte jag flera meter i asjävfötroende över hur min Ben10 utvecklats. En tonåring the making.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?