Nytt år och friska tag eller?

 
Att vara en krigare istället för att oroa sig när man är mitt i livet med Autism och adhd är inte
alltid det enklaste. Men det som gör mig stark är att jag har börjat gallra bort det som är mindre bra. Och det har inneburit att jag dragit mig tillbaka i vissa kretsar. Inte för att vara osocial mot någon för att jag inte vil prata utan för att jag helt enkelt inte orkar med värdsliga saker som ändå inget betyder. Det som inte är av värde för mig de gallras bort. 
 
Kort sammanfattning om hur allt varit från höstlovet är att jag lyckats få till en träff till med likasinnade för oss föräldrar med barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning . I en lokal jag lånade nyckel till så var vi normala människor och det mina läsare är lycka!!
Nu har det resulterat i att viljan att resa ihop så detta har jag pysslat med förutom att försöka få energi.
Har varit total urstressad, och dessutom gömt detta. Varit glad ja men inners inne helt orklöst och trött att det resulterat i att det som var tänkt att göra med sonen har inte gjorts. Detta har inte ben10 lidit utav utan han har verkligen myst med att ha mig hemma med honom. Det har blivit bra många dueller med dessa laser svärd ur Star wars.
 
 
Julen blev annorlunda för Ben10 vilket han tog det bra ändå. Ingen ångest men väl förväntan att tomten skulle komma. Något hände under jullovet mer tydligare nu när jag skriver dessa rader så har en förändring skett i Ben10.  mer om detta imorgon.  Ska försöka skriva en handledning då. :)
 
Det som alltid varit jobbigt under jultider är att när ben10 reagerat så har detta tolkats av familjen som vanlig ledsamhet eller trotsig. Jag har iår sagt steg för steg att nu händer detta, gör inget mer än svara pojken på tilltal när han säger nåt. Underbart för mig att för första gången på länge verkligen handleda familjen som annars ser pojken som en vanlig grabb och som får göra som han vill hos min moder. Ja bra att barnbarnet bortskäms men med diagnos så är det inte direkt en björntjänst.  För att förstå så måste man fråga och för att man ska ha förståelse så ger svaren en ledtråd i hur det är. 
urk känner att jag behöver spy galla här på bloggen men det får jag göra imorgon. för klockan är mycket.
Finns hur mycket som helst att spy galla för och över och inte att förglömma frustrationen som alltid finns.ja en påbörjan till en bok egentligen om jag tänker efter hahaha
 
På återseende my readers , followers , lovers and haters
 
 
Bilden är inte min egen utan tagen från internet och har inte någon länk.
 
t
 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?