Lång period av utbrott.

Under två till tre veckors tid har det varit explosiva utbrott om morgon och att komma till skolan i tid har inte kunnat vara möjligt mer än max 5-15 minuters sen ankomst. Vet inte om det är för det olika faktorer som påverkat min Ben10 eller att hans utveckling i takt med hur han formas till en tonåring. Jag vägrar uttala mig om min trötthet då det inte är attjämnföra med vad Ben10 måste vara. Olika faktorer som att upptäcka att vara annorlunda än klasskamrater, gå till olika vård instanser för stöd eller kallelser men även att Ben10 far efter mitt senaste Ryt via SMS nu är med att ha grabben om helgerna. Detta har slagit helt bakut och Ben10 har bara varit fungerande men inte i lärande form att kunna bearbeta det han lär sig i skolan. Skolmiljön är enligt vad som krävs och det är disciplin på. alla i klassen om arbetsro men detta till trots så tar han inte tillgodose sig kunskaperna. Fick samtal från skolan i torsdags att ben10 hade låst sig helt. Han fick ett sammanbrott och en tyst utbröt vilket var tillräckligt för pedagogen som känner ben10 väl att be mig komma. Ben10 var gölad men han var fast i sin låsning att inte prata så med bekräftelse att han inte har lätt alla gånger att vara just han. Föreslog att ansöka om en dag i veckan att ha hemskolsundervisning med mig då en lösning tills han börjar på autism skolan är klart.
Kommunens ord " En skola för alla blir för barn med särskild stöd svårt. En skola inte för alla är vad som det borde stå. läras att lyckas men med nya utbildningsminister Gustav Fridolin vid rodret så kanske barnens röst blir hörd då han var den enda av alla politiker vid almedals veckan att stanna till vid " barn i behov" .


Mitt krav om ansöka plats till autism skolan är framförd vilket rektorn förstod hur det ligger till. Ja sen att jag rabblade skollagen, paragrafer kanske hjälpte med då jag pratade inte som en arg latina morsa utan som en smart pedagog som är latina. Nätverksmöten går min väg då jag sätter mig in i hur skolan tänker, hans lärare tolkar ,tänker o hur kommun tolkar och prioriterar skollag och hur skolan i sin tur tolkats dem direktiven.

Avlösarservicen fortsätter med nya personen som träffar Ben 10 att jag nu efter deras 10:e gång som jag äntligen verkligen kopplar bort precis allt med npf att göra. Jag slappnar av på ett helt nytt sätt om onsdagar.
Steg två är avvlastningsfamilj en helg i månaden . Jag orkar ned allt idag men min energi laddas ut fortare och jag har nu störd som rytm. sonen sover bra men för att ha och ge sitt bästa för sitt barn kräver det att föräldern kan hämta ny energi. i mitt fall träna explosivt , jogga, lyssna på musik eller bara kunna umgås med andra vuxna.






Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?