Minisemester och väder intresset

Har haft det super under vår lilla minisemester då vi åkte till en närbelägen stad för att äta glass i mängder.
Har under få fagar ökat dosen för att se skillnaden på den föregående dos vilket jag nu blivit helt blind inför.
Under gårdagen som spenderades med att kolla på allt möjligt och även se lite slussar i anknytning till Göta kanal så var det roligt att observera den tydliga skillnaden. Han var mer skärpt och mer full av argument, nyfikenhet och mer en resurs gällande i att se saker och ting ur ett annat perspektiv och specifikt vädret var ett stort intresse.
 
I tanke på denna månad varit åskigt så har intresset för vädret ökat markant för min Ben10.
Ben 10 visar visserligen intresse för mycket men dagarna styrs lite av hur vädret utvecklar sig.
Vi har unnat oss stressfria dagar utan utbrott mer än oro som kommer när molnen blir mörkare och diskussionen som jag sedan får ha med sonen om hur vida de ska regna eller inte och om det kommer åska eller inte.
 
Lite kort om vår semester så hade vi underbart väder, vi åt glass som heter duga och självklart besöktes stadens leksaksbutik. Det var en bra promenad dit vilket ingen av oss hade något emot.
Från ben10a perspektiv så var målet att komma till en leksaksbutik och bara kolla in allt de har och kanske , kanske finna något och om möjligen inhandla något som han haft ögonen på ett bra tag.
Denna gång blev det dock inget men väl något positivt ur detta var att han nu efter ökad veckopeng nu kan spara till vad han nu vill lite fortare. :)
 
Skolan snart i antågande med start och jag har blandade känslor.
Bra dock att rutiner åter kommer att komma igång men mindre bra med alla möten som jag vet väntar mig.
Jag har börjar vinna två delstrider so far och fler ska det bli.
Lyckan är enorm efter att fått beviljat vårdbidraget. En lättnad som fått mig stressa ner.
Min förstörda sömnrytm är dock helt jobbets konsekvens men nu kan jag somna gott med gott samvete och utan bekymmer om hur jag ska göra med minimalt med medel för sonen.
 
 
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?