Höstlovet

Det blev en tur till storstaden Stockholm med bästa Y och våra grabbar V och Ben10. Rasse som e storebror till v hängde med. Det höjdes verkligen. Det blev bra mycket för våra grabbar fast vi bara var på två ställen. Bara att åka bileresan upp var spännande. förkasta biten åkte sonen min med mig och y. sedan åkte han i grabb bilen. Jag fick en pause eller ja en chans att samla kraft för jag visste att denna dag skulle bli intensiv. hahaha intensiv var bara förnamnet. Jag fick mig en joggning tur inne på Vasa museet tillexempel hahaha. Ben10 hade bara fokus på BR-Leksaker butiken när han fick se loggan precis innan vi tog spårvagnen ut till museet.
Ben10 växte i självständighet o likaså rasse då han aldrig haft två grabbar att se efter med samma diagnoser. Raser hade dock förkunskaper o det som krävdes pga sin bror men även för att Y varit pedagogisk sedan V fick diagnosen.
Tackar Raser o Y för att den lilla tiden i Stockholm som jag fick andrum. Det blev ett marathon lopp med sonen min som var överallt. Det blev ett till två sammanbrott dock. den ena för att vi inte tog br Leksaks butiken först o sedan för att vi inte var klara på museet tillräckligt snabbt.
Vi hade roligt dock även om jag fick ryta till ett par gånger då Ben10 informerade att han tänker försvinna bort från museet. Självklart kännde jag blckarna från andra besökare för att jag röt. I denna situation tänker jag mer aldrig på dem.m Låt dem se , inget mer spännande den dagen blir mer för dem haha.Jag struntar i vem som ser mig , ignorans o okunskap äringet jag lägger energi åt. Det intressanta var dock att det räckte att rasse hade ben10 i 5-10 min så var allt som bortblåst. y gick med sina söner i deras takt (långsamt) och jag i ben10 s takt ( fort, joggandes). aktern o fören var det mest intressanta och hur de fick upp fartyget.
det som hjälpte att förklara historien om vasa var att läsa boken . Den mest tydligaste var att Bamse tidningen ihop med museet hade tagit fram ett specifikt nummer om just Vasa. Mycket fastnade för beb10 redan innan men att se skeppet i verkligheten var en helt annan sak. det var fantastiskt. och ja trotts mitt marathon löpande inne på museet med grabben bså gör jag om det igen. Bra att jag än har kondition att hänga med grabben haha.



Anonym

Ja det var en trevlig tur. Det märks att barnen trivs i lagom doser :) Vi märkte inte av Ben10 utbrott mer än det som blev när BR ligger på fel ställe. Nu kan du aldrig åka till Stockholm utan att gå dit häller ;)

2014-11-04 @ 19:47:47

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?