Uppskruvad från 0-100 och första officiell träff med avlösarservice

Har under helgen varit helt barnfri och det har verkligen varit svårt att slappna av hahaha Ben10 å andra sidan har varit lugn enligt rapporten från mormor. Han var mer besvärad av när jag ringde till honom. När jag väl kom hem efter min helg med Y så gick Ben10 från nästan från att ha somnat till klarvaken och speedad på mindre än 5 sekunder!

Utifrån hans perspektiv så var han jätteglad för att jag äntligen hade kommit hem. Det var mer spännande att se så många påsar som jag hade med mig från shopping meckat Gee-kås i Ullared.
Det som han blev helt speedad för var att han fick se en kasse full av leksaker. Vad exakt det var hann han inte att se då jag plcoakde undan det. Hans nyfikenhet väcktes och nu var det nästan omöjligt för Ben10 att ens kunna somna om själv. Det hände för mycket på samma gång att han inte kunde slappna av. Detta märkte hans autism katt Gustav och kom genast från ingenstans och hjälpte Ben10 med att tänka på annat och börja slappna av.

Katten gjorde sitt jobb väl och ville lägga sig o sova bredvid Ben10 och mig. Detta gick inte helt enkelt i början då sonen min ville ha mig för sig själv. Nu hade jag båda katter i min säng och sonen samt hans bästa leksak och gosedjur.
Till frukost innan skolan fick han öppna ett paket vilket var till glädje för sonen men nu kom det nya utmaningen av att han nu vill öppna ett paket varje dag tills hans födelsedag kom! Efter att jag hade förklarat enkelt varför han snällt fick vänta så accepterade han detta . Nu är allt undan plockat men däremot har jag nu Ben10 som försöker leta sig fram till vart kassen med alla presenter kan tänkas ligga haha

Imorgon är det den officiella första umgängestiden med avlösarservicen vilket jag ser det som stort och bra! Är lite sur för att jag inte fick min vilja hörd då jag tyckte att jag behövde en kontaktkompis till sonen vilket inte var fallet. handläggaren lyssnade verkligen in och efter funderingar och bearbeting av det som sades så förstår jag syftet med avlösarservicen. Vi testar får vi se!
Avlösarpersonen J kommer hämta Ben10 i skolan och de ska ut och bowla efter skolan. Jag tror det blir riktigt bra. mitt delema blir vad jag själv ska göra. Funderar på om jag ska sova längre samt träna innan jag får hem honom eller varför inte passa på att handla för två veckor medan jag kan ? Jo ni ser att möjligheterna är oändliga även om syftet för mig under tiden de ses är att jag ska göra något som jag verkligen gillar för att få koppla ifrån allt med NPF har att göra med.

Idag träffade jag en annan NPF förälder men vi pratade gott om allt annat. Bara att få komma ut och träffa en vän betyder mycket vilket det gjorde denna gång även om jag inte träffar den jag nästan alltid umgås med haha.
Det är lättare att spy galla över vissa saker o allt med någon annan npf förälder. Det handlar mest bara om attt lyssna och bara vara en vän.

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?