Besök av D och J från Barn och ungdomsteamet

Dagen kom för att vi skulle få besök av de två personer som ska ta hand om Ben10 eller ja, Avlösarservicen. Jag vet inte om sonen min uppfattade min nervositet men han tittade bra många gånger ut genom köksfönstret och frågade mig flertalet gånger om när de skulle komma. Jag var lite förberedd på att säga varför det skulle besöka oss. När de väl kom så visade sig att Ben10 tog det väldigt bra! Han öppnade dörren och sa att nu kommer det två experter. Tror mig lite att de blev glada att höra en sådan kommentar haha

Ben10 som inte är för övrigt någon social kille förutom när han är med familjen eller någon han känner och känner sig trygg med så är han inte mycket för att prata men idag pratade han själv mycket med dessa två grabbar. Otroliga som visade på en gång att de var erfarna verkligen. Jag stod mest i bakgrunden och observerade . Blev glad inom mig att det bubblade ur sonen min att han ville berätta det ena och det andra om vad han tycker om att göra och vad han är bra på. Det blev rätt många karaktärer som han rabblade upp. Grabbarna i sig presenterade sig och förklarade lite hur de jobbar och sonen tog in även om han inte tittade dem i ögonen ( Autistiska personer har inte ofta ögonkontakt men någon som pratar med dem).
Första träffen blev jättebra och jag fick ett schema av dem om vem som skulle komma när och så. Sonen ville ha kort på dem för sitt bildschema.

Jag sammanfattar första besöket som perfekt lyckat! varför kanske ni frågar? jo de ställde rätt frågor till ben10 utifrån hans nivå, De pratade på ett enkelt språk, mycket konkret berättat och de hade redan bakgrunden till hur att bemöta honom. Detta är guld!

Första träffen blir i nästa vecka och det blir en tur till bowling hallen. Nåt Ben10 verkligen gillar!


Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?