soft sommarlov

Sommarlov i all ära men imorgon är det åter dags för lite fritids för min Ben10 då jag jobbar nattpassen. Han är väl förberedd på vad som ska hända och har verkar ha koll på läget! Skönt! Det kan annars låsa sig helt när han inte vill vara med. Det blir skrikutbrott, sammanbrott och gråt och han själv är oförstående med syftet trots förklaringar.

Under våra lediga dagar har jag och Ben10 tagit det soft. Kollat film, myst och kunnat vara lite ute. För mycket uteaktivitet kan ge negativ utslag för honom och utbrotten är nära.
Jag som förälder tänker mer som en snöplog. Jag röjer och plogar fram en väg som är under mitt godkännande där vägen är smidig och med minimala risker. Det är det enda vi föräldrar gör trots perspektiv från andra föräldrar med diagnosfria barn. En annan förälder skulle förstå med enbart en nickning. Det mina läsare är outtalad förståelse med full hänsyn och omtanke o oändlig vänskap.

Ben10 har inte visat mycket intresse för att var ute eller ens på stranden. Vi har mest löst detta med att bara ta nån promenad hit och dit. Avlösarservicen har haft honom och passat på att träna med ljud, på stan och de gör lite olika aktiviteter efter bens10 önskemål. So far ,so good!

i övrigt har vi varit ute och ätit o prövar olika glass sorter i olika format! klart glassutbudet ska kollas :)

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?