Påskpresent och att byta dag med någon..

Idag har Ben10 inte haft Något ubrott vilket är en underbart inte bara för mig men även för honom då det skär i mitt mamma hjärta varje gång han har sina skrikutbrott.
Vi har mest tagit det soft och bara kollat tv men han fick snällt plocka undan alla leksaker från tv rummet vilket gick lika snabbt som första gången han gjorde det. Tror Belöningsschemat fungerar haha Få se var jag kan använda de mer! Memo to self: köp fler klistermärken!

Idag var Ben10 väldigt snäll mot mig då han la sig på mig när jag lade mig på soffan då jag var trött efter att ha jobbat natten. Så fort jag lade på mig pläden och lagt mig bekväm kommer Ben10 som en given signal och lägger sig under pläden med rak lång och använder min kind som sin kudde haha
Sedan säger han så fint: Så mysigt mamma!

Nu har han under dagen pratat om en omnytrix klocka somhan önskar sig,eller ja nästan kräver att han bara måste ha den. Han har inte sagt det i ord men när han har gått omkring överallt med en liten urklipp från nätet och verkligen håller denna urklippta pappersbit med klockan han vill ha.
Nu blir det Ben10 kläderna och två byggen som han kollat mycket på som han kommer få i present i sitt påskägg.
Godis blir han bara mer uppe i varv och mer agressiv i hans utbrott så de hoppar jag över .! För det är dessvärre jag som får alla hans utbrott även om mormor sett ett liten videoklipp om hur våra skrik morgon ser ut.

Jag gör inte det som är bäst för mig utan det som är bäst för honom som faktiskt fungerar bäst! Oavsett vad det finns för åsikter om mig. SÅ varför byr jag mig inte om det som sägs? Jo för att jag är fullt upptagen med att vara en bad-as- awsome- mamma till Ben10!

Minns att det inte är jag som har det jobbigast utan min son även om det skär mer i mig att se honom få sina utbrott. Det är hjärtskärande att inte ta bort och ställa iordning hans kaos han har i huvudet som gör att han fastnar i sina ord och blir bara mer och mer arg för att orden inte kommer ut , arg för att inte få sin åsikt sagt att det till slut blir att han skriker för allt då allt blir en känslokrock , känslobrytnnig och utbrott som han inte kan förklara men som jag för EN ENDA dag önskar djupt att jag kunde byta för att ändra allt det han behöver få. Vissa erfarenheter måste man uppleva för att riktigt förstå för att kuna utveckla en bättre taktik och rutin i livet så det inte sker igen. Denna erfarenhet önskar jag att jag får chans men denna har jag enabrt i teorin, i praktik att observera VARJE utbrott och allt det jobbiga som Min Ben10 upplever. Han är inte ensam när detta sker men med min kärlek, stöd och hjälp o min röst kommer han klara sig!

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?