Nej tack för Påsken!

Under skärtorsdagen kom det ett gäng påskkärringar o gubbar som ringde på våran dörr och varje gång det gjorde de så hoppade Ben10 till. Han fick oro i kroppen och gick upp helt i varv.
Efter skrikutbrott och sammanbrott från min älskade Ben10 för veckan som varit om skolan och att ahn testar mig mer så räcker inte min energi till att fira påsk så vi hängde denna lapp på vår dörr.
I hans autismvärld så är det en vanlig torsdag och enligt sed rutin så är det pannkakor och plättar till middag.
 
Runt storhelger så tar vi gärna på oss denna mantel som tyngs ner av av krav, måsten och prestationsångest som i sin tur ger stress som läggs på. Varje gång har jag tagit på mig denna mantel som jag torr många nadra gjort men för oss NPF föräldrar så tar vi på oss denna men på våra villkor. Många tar inte ens på sig den om Autism är den del som påverkar familjelivet.  Jag har med sonen hittat våra rutiner som verkligen fungerar och detta utan att ta på oss denna mantel. Iår blev det alltså en NEJ TACK till påsk!
Jag är oehört nöjd och tillfredställd med mitt beslut för detta beslut är just det perfekta för mig och Ben10!
hörde ni? det bästa för just oss.
Vår tordag fortsatte med pannkakor och sen film.
Jag var inte mitt tipp topp jag men jag var min bästa , lugn för min son.
 
 
 


Jag prioriterar min energi till lugn och ro.
Ni andra får ha en trevlig påsk.
 

Ditt Namn:


Din E-postadress: (publiceras ej)


Din Blogg:


Din Kommentar:

Kom ihåg mig?